25 Mayıs 2011 Çarşamba

ÖZEL SEKTÖRDE İÇ DENETÇİLİK SERTİFİKA PROGRAMLARI

 
İç denetim mesleğinin uluslararası geçerliliği bulunan, IIA tarafından verilen ve Türkiye İç Denetim Enstitüsü (TİDE) aracılığıyla Türkiye’den de sınavlarına girilebilen unvan sertifikaları Sertifikalı İç Denetçi (CIA), Sertifikalı Mali Hizmetler Denetçisi (CFSA), Sertifikalı Kamu Denetçisi (CGAP) ve Sertifikalı Kontrol Özdeğerlendirme Uzmanı (CCSA)'dır.
Her şeyden önce belirtilmeli ki gerek CIA, gerekse de CFSA, CGAP ve CCSA “eğitim sertifikaları" değil uluslararası geçerliliği olan "unvan sertifikaları"dır. Unvan sertifikalarında söz konusu olan; eğitim, tecrübe, karakter ve sınavda başarı gibi şartlar yerine getirildikten sonra ispatladığınız yetkinliğinizi unvan olarak isminizin yanında taşıma yetkisinin size verilmesidir.
Uluslararası İç Denetim Enstitüsü (IIA), iç denetim uzmanlarına bilgi ve profesyonelliklerini göstermek için “Sertifikalı İç Denetçi” (CIA) olmaya davet etmektedir.
CIA unvanı, bu işe girişen herkese eğitim fırsatı sağlamaktadır. Ne kadar uzun süredir iç denetçi olarak çalışsanız ya da yönetici adayı olsanız bile, bu sınava hazırlanırken edineceğiniz bilgi ve beceriler kariyerinizde yükselmenize yardımcı olacaktır.
Örgütlü risk yönetiminden ve teknolojik risklerden haberdar olmak, beceri ve bilgilerinizi arttırmak, diğer ülkelerdeki farklı uygulamaları bilmek, CIA sınavının size kazandıracaklarından yalnızca birkaçıdır.
Bugün itibarıyla Dünya’daki 50.000’den fazla profesyonel denetçi bu unvana sahiptir.
TİDE, ülkemiz denetçilerinin de iç denetimde uluslararası CIA unvanına sahip olunabilmesi için gerekli organizasyonları Türkiye'de yapmaktadır. 2008 yılından itibaren CIA sertifikasyon sınavlarında, Bilgisayar Destekli Sınav (BDS) sistemi uygulamasına geçilmiştir. Sınavlar ülkemizde Türkçe olarak da yapılmakta ve 4 bölümden oluşmaktadır. Her bölümde 100 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan ve 2 saat 45 dakika süren bir test yer almaktadır.
Küresel olarak bir iç denetçinin sahip olması gereken bilgi, yetenek ve yetkinlikleri daha iyi tanımlayıp değerlendirebilecek şekilde geliştirilmiş olan genel bilgi tabanı (Common Body of Knowledge) sınav sorularının konularına temel oluşturmaktadır.
Ana müfredat (core syllabus) olarak kabul edilen Bölüm I, II ve III kurumsal yönetişim (corporate governance) ve risk konularına odaklanmakta Uluslararası Mesleki Uygulama Çerçevesi’ne ilişkin sorulara da yer verilmektedir. Ayrıca, çeşitli muhasebe ve finans konuları da ana müfredat içinde yer almaktadır.
Sertifikasyon için Bölüm I, II ve III’e ek olarak ya denetimle ilgili özel bir alanda bilgili ve yetkin olmak (SMMM, YMM, CISA, CCSA, CFSA, CGAP v.b. olmak gibi) ya_da genel işletme ve yönetim konularındaki Bölüm IV sınavını vermek gerekmektedir. Bölüm IV sınavının içeriği genel işletme konularında iç denetçilerden beklenen yetkinlikler ve bilgiler ile ilgili yapılan araştırma sonuçlarına göre şekillenmektedir.
Sınavlardaki konular sadece farkındalık (awerness) ve yetkinlik (proficiency) açısından test edilmektedir. Her sınavda bazı puansız sorulara yer verilmiş olup, tek amaç bu soruların zorluklarını belirlemektir. Söz konusu sorular sınav notunuza etki etmez. Değerlendirme dışı olan sorular hariç tüm sorular eşit ağırlıklı olarak değerlendirilmekte ve 600 (not aralığı 250-750 olarak verilmektedir) alanlar başarılı sayılmaktadır (yaklaşık %75 başarıya denk gelmektedir).
Bu sınavlara yönelik "CIA Hazırlık Kursu" adı altında bir eğitim, Türkiye'de TİDE tarafından organize edilmektedir. Eğitime ilişkin duyurular TİDE üyelerine e-posta aracılığı ile bildirilmekte, ayrıca www.tide.org.tr sayfasında da ilan edilmektedir. Eğitim genelde 4 kısım halinde yapılmakta olup eğitim aracı olarak genelde Gleim'in çalışma kitapları kullanılmaktadır. Eğitimlerle ilgili kesin durum eğitimler başlamadan önce belli olmakta ve katılımcılara duyurulmaktadır.
CIA olabilmek için 4 kısımdan oluşan sınavların her birinden başarılı olmak gerekmektedir. Yukarıda bahsedilen sertifika sahipleri sınavın 4. kısmından muaf oldukları için sınavın ilk 3 kısmında başarılı olmaları yeterli olmaktadır. Sınavları geçmek sertifikasyon için gerekli ama yeterli değildir. CIA unvanını alabilmek için sınavları başarılı olarak tamamlamaya ek olarak;
·  Üniversite lisans derecesi,
·  24 aylık denetim tecrübesi (iç kontrol, dış denetim, kalite güvence kontrolü, uygunluk denetimi gibi konularda yüksek lisans derecesi 12 aylık tecrübe yerine sayılmaktadır).
·  CIA olan biri ya da adayın amiri tarafından verilecek referans yazısı (referans yazısı örneğine buradan erişebilirsiniz)
·  Etik Kuralları’nın kabul edilmesi (Code of Ethics) gerekmektedir.
Sertifikayı aldıktan sonra sürekli mesleki gelişim yükümlülüğünün yerine getirilmesi (CPE credit requirement) sertifikanın devamlılığı için gerekli koşuldur.
CIA ile ilgili daha detaylı bilgiye http://www.theiia.org/ sitesinin "certification" başlığı altındaki bölümden erişilebilmektedir. Sertifikasyon ile ilgili her türlü soru ve talepleriniz için sertifikasyon@tide.org.tr adresinden veya TİDE'nin 212-2125525 no’lu telefonundan bilgi alınabilir.
CIA sınavı ile ilgili broşürü Formlar sayfasından edinebilirsiniz.

CIA KABUL KOŞULLARI

Eğitim Düzeyi:
CIA adaylarının, akredite olmuş ve üniversite düzeyinde bir öğretim kurumundan alınmış bir lisans diplomasına veya onun eğitim düzeyi açısından muadiline sahip olmaları gerekmektedir.
Herhangi bir akademik diploma kazandırmayan mesleki eğitim kurslarına katılmak ve iş deneyimine sahip olmak, gereken diplomanın yerini alamaz. IIA, sadece uygun bir uluslararası mesleki statüye sahip olan adayların ya da akredite olmuş ve üniversite düzeyinde bir öğretim kurumundan diploma almak için gereken öğretim süresinin yüzde 90’dan fazlasını tamamlamış bulunan adayların eğitim denklik müracaatlarını inceleyecek ve değerlendirecektir.
Bir üniversite lisans diploması bulunmayan ve eğitim düzeylerinin veya mesleki statülerinin denkliğinden emin olmayan adaylar, eğitim düzeyi /mesleki statüleriyle ilgili bilgileri sunmalı ve Yönetim Kurulu’nun denklik incelemesi yapmasını talep ettikleri bir kapak sayfası göndermelidirler. Verilen bilgiler, Yönetim Kurulu’nun denklik incelemesi yapabilmesi için yeterince detaylı olmalıdır.
Müracaat edenlerin eğitim denklikleri tespit edilene kadar, sınav için kayıtları yapılmayacaktır. Müracaat formunun ve denklik talebinin ibrazından itibaren dört hafta içinde denklik/kayıt durumu hakkında herhangi bir ihbar almayan adaylar, sınava kabul edilip edilmediklerini öğrenmek için TİDE’yle temas kurmalıdırlar.
Not: Bir üniversite lisans diploması yerine sunulan eğitim düzeyinin kabul edilebilir olup olmadığı konusunda nihai karar yetkisi Yönetim Kurulu’na (IIA Board of Regents) aittir.
Karakter Referansı:
CIA adayları, yüksek ahlâki ve profesyonel niteliklere sahip olmalı ve bir CIA’den, başka bir IIA sertifikasına sahip bir kişiden, adayın âmirinden veya adayın eğitim aldığı en son eğitim kurumundaki öğretim görevlisinden alınmış bir karakter referansı sunmalıdırlar.
Etik Kuralları:
CIA’ler ve CIA adayları IIA’in belirlediği Etik Kuralları’na uymayı kabul ve taahhüt etmelidirler. (Etik Kuralları’nı bilgisayarınıza indirmek için tıklayın)
Mesleki Deneyim:
Adayların CIA sertifikası almadan önce iç denetim mesleğinde en az 24 ay deneyime veya muadiline (denk mesleki deneyim) sahip olması gerekir. Bu koşula uyan adaylar, deneyimlerini tevsik eden belgeleri müracaat formuyla birlikte göndermeli veya daha sonra bu koşul yerine getirildiğinde sunmalıdırlar. Mesleki deneyimi tevsik eden belgelerin müracaat formuyla birlikte sunulması, aday sınavı geçtikten sonra sertifikayı alma sürecini hızlandırır.
·  Denk mesleki deneyim terimi, dış denetim, kalite güvencesi, uyum ve iç kontrol de dahil denetim/ değerlendirme disiplinlerinde deneyim anlamına gelir.
·  Yüksek lisans derecesi ya da ilgili mesleklerde (muhasebe, hukuk veya finans gibi) iş deneyimine sahip olmak bir yıllık deneyim yerine kabul edilebilir.
·  İş deneyiminin bir CIA, başka bir IIA sertifikasına sahip bir kişi veya adayın âmiri tarafından onaylanması gerekir (Form için tıklayın). Eski iş deneyimi kişinin işe alınması sırasında teyit edilmişse, adayın eski iş deneyimi onun şimdiki âmiri tarafından da onaylanabilir.
·  Adaylar bu mesleki deneyim koşulunu yerine getirmeden önce de CIA sınavına girebilirler, fakat programla ilgili bütün koşulları yerine getirene kadar sertifika alamazlar.
Sınava başvurmak için tıklayınız.

SINAV KAPSAMI

CIA Sınavı 4 bölümden oluşur. Her bölüm çoktan seçmeli 100 soru içerir ve süresi 2 saat 45 dakikadır. Aşağıda sınav bölümleri ve her bölümde sorulan soruların konu dağılımları verilmiştir.
Bölüm I - İç Denetim Birimi’nin Yönetişim, Risk ve Kontrol Konularında Rolü
IIA'in Nitelik Standartlarına Uygunluk (%15-25)
İç Denetim Faaliyetinin Önceliklerini Belirlemek Amacına Yönelik Bir Risk-Bazlı Plan
 Hazırlamak (%15-25)
İç Denetim Faaliyetinin Kurumsal Yönetişimde Oynadığı Rolü Anlamak ve Kavramak (%10-20)
Diğer İç Denetim Görevleri ve Sorumluluklarını Yerine Getirmek (%0-10)
Yönetişim, Risk ve Kontrol Bilgisinin Unsurları (%15-25)
Görevleri Planlamak (%15-25)
Bölüm II - İç Denetim Görevinin Yürütülmesi
Görevleri İfa Etmek (%25-35)
Özel Görevleri İfa Etmek (%25-35)
Görev Sonuçlarını İzlemek (%5-15)
Suiistimal Bilgisi Unsurları (%5-15)
Görev Araçları (%15-25)
Bölüm III - İş Analizi ve Bilgi Teknolojisi
İş Süreçleri (%15-25)
Mali Muhasebe ve Finans (%15-25)
Yönetim Muhasebesi (%10-20)
Düzenleyici Kurallar, Hukuk ve Ekonomi (%5-15)
Bilgi Teknolojisi (%30-40)
Bölüm IV - İş Yönetim Becerileri
Stratejik Yönetim (%20-30)
Küresel İş Ortamları (%15-25)
Örgütsel Davranış (%20-30)
Yönetim Becerileri (%20-30)
Müzakere (%5-15)

CIA HAZIRLIK SÜRECİ

CIA Sınavına Hazırlanma Sürecine İlişkin Sorular
CIA sınavına hangi kaynaklardan çalışabilirim?
CIA sınavı katılımcıları ağırlıklı olarak en faydalı kaynağın www.gleim.com adresinden temin edilebilecek her bölüm için 1 adet olmak üzere 4 kitaptan oluşan CIA Review serisi olduğunu ifade etmektedirler. Kaynakla birlikte yaklaşık 4000 soru içeren açıklamalı soru CD’sinin de son derece faydalı olduğu yine katılımcılar tarafından ifade edilmektedir. Her iki kaynak da İngilizcedir.
CIA sınavına hazırlık için Türkçe kaynak bulunmakta mıdır?
Sınav için maalesef yeterli Türkçe kaynak bulunmamaktadır. Ancak her iç denetçi adayında bulunması gerektiği düşündüğümüz "Uluslararası İç Denetim Standartları; Uluslararası Mesleki Uygulama Çerçevesi" kitabı (Kırmızı Kitap) sınava ön hazırlık açısından son derece faydalıdır. Söz konusu kitabın siparişi TİDE’den verilebilir.

ÖRNEK SORULAR

Aşağıdaki link'lerde CIA sınavının her bölümüne ait 100'er soruluk örnek sınavlar ve cevaplarının bulunduğu MS Word dosyaları mevcuttur. Bu dosyalardaki bilgilerin her hakkı saklıdır ve TİDE'ye aittir. Bu nedenle dosya içeriklerini şahsi kullanımınız dışında başkaları ile paylaşmanız, çoğaltmanız, dağıtmanız v.b. davranışlar kesinlikle uygun bulunmayacaktır.

Kontrol Özdeğerlendirme Uzmanlığı Sertifikası

CCSA PROGRAMININ NİTELİĞİ

CCSA sertifikasyon programı, Uluslararası İç Denetim Enstitüsü (IIA) tarafından özellikle CSA (Kontrol Özdeğerlendirme) uygulayıcıları için geliştirilmiştir.
Bu sertifikasyon programı :
·  Başarılı CSA uygulayıcıları için gerekli yeteneklerin belirlenmesine yardımcı olur,
·  Adayların CSA'i ne seviyede kavradıklarını ölçer,
·  CSA uygulamasının başlatılması için kullanılabilecek bir kılavuz niteliğindedir.
Yeni veya tecrübeli bir CSA uygulayıcısı olmanıza bakmaksızın, elde edeceğiniz CCSA sertifikası aşağıda belirtilenler de dahil size bir çok fayda sağlayacaktır:
·  CSA uygulamalarına bir temel oluşturulması,
·  CSA'deki yeterliliğinizin, deneyim ve eğitiminizin göstergesi,
·  Yönetim ve müşteriler (iç ya da dış) nezdinde güvenilirliğinizin artması,
·  Yeni kariyer ve yükselme fırsatları için değerinizi artırması.
Deneyim düzeyi ne olursa olsun tüm katılımcılar bu programdan faydalanabilirler. Risk ve kontrol modelleri alanlarında gereken bilgileri edinmeleri bile, uygulayıcılara CSA'i en etkin şekilde kullanmalarına yardım edecek önemli kavramlarla karşılaşmalarına neden olmaktadır.

CCSA SINAVI

Sınav 125 çoktan seçmeli sorudan oluşan bir test olarak tek oturumda yapılmaktadır. Yaklaşık sınav süresi 3 saat olup tüm dünya ile aynı zamanda, ingilizce olarak verilmektedir. Testte yer alan soruların bir kısmı değerlendirme dışı olup sadece sonraki sınavlarda sorulması olası soruları belirlemek için araştırma amacıyla sorulmuş sorulardır. Hangi soruların bu türden olduğu belli olmadığından adayların tüm soruları yanıtlaması gerekmektedir. Sınav soruları açıklanmadığı için, adayların soruları hiç bir şekilde açıklamaması ve sınav kitapçıklarının sınav bitiminde teslim etmesi gerekmektedir. Sınav içeriği aşağıdaki konuları kapsamaktadır:
CSA Temelleri (% 5-10)
CSA Programının Bütünleştirilmesi (%15-25)
CSA Sürecinin Elemanları (%15-25)
İş Hedefleri / Organizasyonel Performans (%10-15)
Risk Belirleme ve Değerlendirme (%15-20)
Kontrol Kuramı ve Uygulaması (%20-25)

CCSA PROGRAMININ GEREKLERİ VE ŞARTLARI

Kontrol Özdeğerlendirme Uzmanlığı (CCSA) adayları, bu sertifikaya hak kazanmak için CCSA sınavını geçmenin yanında eğitim, karakter, iş tecrübesi, fasilitasyon eğitimi veya fasilitasyon tecrübesi konularında bazı gerekleri yerine getirmelidir.
Eğitim
CCSA adayları 4 yıllık üniversite (lisans) mezuniyetine veya dengine sahip olmalıdır. 3 yıllık bir iş tecrübesiyle birlikte YÖK'ün onayladığı veya denklik verdiği 2 yıllık ön lisans programı mezuniyeti, lisans mezuniyetine denk kabul edilmektedir.
Diploma veya not dökümlerinin (transkript) sınav müracaat formuyla birlikte TİDE Merkez ofisine iletilmesi sınava kabul edilmenin bir şartıdır.
Karakter Referansı
CCSA adaylarının yüksek bir ahlâkî ve meslekî karaktere sahip olmaları beklenir. Bunu tevsik eden 'karakter referans formu', IIA'in sertifikalarından (CCSA, CIA, CGAP, CFSA) birine sahip olan bir kişi veya adayın âmiri tarafından imzalanmalıdır. Adayın âmirinin IIA sertifikalarından birine sahip olması şartı aranmamaktadır. Adayın âmiri, mevcut veya geçmişteki yöneticilerinden biri olabilir.
Örneği sitede mevcut olan karakter referans formunun sınav müracaat formuyla birlikte TİDE Merkez ofisine iletilmesi sınava kabul edilmenin bir şartıdır.
İş Tecrübesi
CCSA adayları, kontrol ile ilgili en az 1 yıllık iş tecrübesine sahip olmalıdır. Kontrolle ilgili işler, kontrol özdeğerlendirme (CSA), kalite güvence, risk yönetimi, çevre denetimi, denetim gibi konuları içine alır. İş tecrübesi IIA'in sertifikalarından (CCSA, CIA, CGAP, CFSA) birine sahip olan bir kişi veya adayın âmiri tarafından yazılı olarak alınacak bir beyanla teyit edilmelidir. Bu iş tecrübesini tevsik edecek SSK kayıtları, Emekli Sandığı Kayıtları ve diğer ispatlayıcı belgeler de kabul edilir.
İş tecrübesini tevsik eden belgelerin müracaat formuyla veya başvurudan sonra TİDE Merkez ofisine iletilmesi sınava girmenin bir şartı olmayıp sertifikayı almanın bir şartıdır.
Fasilitasyon Eğitimi/Fasilitasyon Tecrübesi
CCSA adayları, en az 7 saatlik uygun bir fasilitasyon tecrübesine veya en az 14 saatlik bir fasilitasyon eğitimine sahip olmalıdır. Söz konusu eğitim veya tecrübenin "uygun" kabul edilebilmesi için, fasilitasyon onay formundaki şartların yerine getirilmesi gerekir.
Fasilitasyon onay formunun müracaat formuyla veya başvurudan sonra TİDE Merkez ofisine iletilmesi sınava girmenin bir şartı olmayıp sertifikayı almanın bir şartıdır.
CIA, CGAP, CFSA'lerin İmtiyazı
Daha önceden IIA'in diğer üç sertifikasından birini almış olan CCSA adaylarının, yukarıda sayılan eğitim, karakter referansı ve iş tecrübesi kıstaslarını yerine getirdiği kabul edilir. Bu kişilerin sadece yukarıda sayılan fasilitasyon onay formunu, sınava girmeden önce sınav müracaat formuyla veya sınavdan sonra göndermeleri yeterlidir.
CCSA broşürünü ve sınav başvuru formunu buradan indirebilirsiniz.
Sınav tarihlerine ve ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.
Daha ayrıntılı bilgileri www.theiia.org adresinde bulabilirsiniz.

CGAP (Certified Government Auditing Professional)
CGAP Sertifika programı (Sertifikalı Kamu Denetçisi - Certified Government Auditing Professional), IIA tarafından özellikle kamu kuruluşlarında denetim görevi yapan profesyoneller için geliştirilmiş bir programdır. Bu program için verilen sınavlar, özelikle kamu kurumlarında denetim yapanlara özgü bilgi ve becerileri sınamaktadır: fon muhasebesi, kamu yararına yapılan transfer harcamaları, yasal gözetim gibi. Programın geniş kapsamı, kamu hizmetlerinin geliştirilmesinde ve kamuya hesap verilebilirlikle ilgili iç denetçinin rolünü vurgulamaktadır.
Yeni düzenlenen haliyle CGAP sınavı, ana içeriği INTOSAI kamu denetim standartlarını temel alan sorulardan oluşmaktadır. Sınav, kamu denetim uygulama ve standartları ile ilgili aşağıdaki 4 alandan sorulacak 125 çoktan seçmeli sorudan oluşacaktır:
Standartlar, Yönetişim, Risk ve Kontrol çerçevesi (% 10-20)
 Kamu denetim uygulamaları (% 35-45)
Kamu denetim becerileri ve teknikleri (%20-25)
Kamu denetim ortamı (çevresi) (% 20-25)
Ek olarak, uluslararası iç denetim standartları ve uluslararası mesleki uygulama çerçevesi de sınav dahilinde test edilen konular arasında yer almaktadır. Sınav aynı metinde soruların Türkçe ve İngilizcesi yan yana verilerek yapılmaktadır.

CGAP sertifikası:
·  Sizin yeteneğinizin ve adanmış profesyonelliğinizin göstergesidir
·  Diğerlerinden farkınızı ortaya koyar
·  Kişisel bir başarı tatmini sağlar
·  Kariyerinizde ilerleme ve gelişme için sağlam bir temel oluşturur
·  CIA sertifikasyonu sınavının 4. Bölümünden muaf olmanızı sağlar
·  CGAP Broşürünü ve Başvuru Formunu buradan indirebilirsiniz.
·  Sınav tarihlerine ve ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.
·  Daha detaylı bilgiyi www.theiia.org adresinde bulabilirsiniz.

CFSA Sertifika programı (Sertifikalı Finansal Hizmetler Denetçisi)
Uluslararası İç Denetim Enstitüsü (IIA), şimdi her zaman olduğundan daha fazla finansal hizmetler ile ilgili sektörlerde çalışan denetim profesyonellerinin ihtiyaçlarına odaklanmış durumdadır. CFSA Sertifika programı (Sertifikalı Finansal Hizmetler Denetçisi) (Certified Financial Services Auditor), IIA tarafından özellikle bankacılık, sigortacılık ve menkul kıymetler ile ilgili finansal hizmet kuruluşlarında denetim görevi yapan profesyoneller için geliştirilen bir programdır.
CFSA sınavı adayların seçimine göre aşağıda belirtilen üç finansal hizmet kategorisinden birine göre hazırlanmış formatta sunulacaktır:
·  Bankacılık,
·  Sigortacılık,
·  Menkul Kıymetler.
CFSA sınavı, ana içeriği temel finansal hizmet denetim uygulama ve standartları ile ilgili aşağıdaki 4 alandan sorulacak 100 çoktan seçmeli sorudan oluşmaktadır:
Finansal Hizmetler Denetimi (25-35% - Yetkinlik)
Finansal Hizmet Ürünleri Denetimi (25-35% - Yetkinlik)
Finansal Hizmet Süreçleri Denetimi (25-35% Yetkinlik)
Yasal Çerçeve (10-20% - Farkındalık)
Ek olarak, adayların seçimine göre bankacılık, sigortacılık ve menkul kıymetler konularından birindeki yetkinliği ölçmeye yönelik 25 çoktan seçmeli soru olacaktır. CFSA adayı sınav için bu üç alandan sadece birini seçebilir. Sınav, ülkemizde ingilizce olarak verilmektedir.
CFSA sertifikası:
·  Sizin yeteneğinizin ve adanmış profesyonelliğinizin göstergesidir
·  Diğerlerinden farkınızı ortaya koyar
·  Kişisel bir başarı tatmini sağlar
·  Kariyerinizde ilerleme ve gelişme için sağlam bir temel oluşturur
·  CIA sertifikasyonu sınavının 4. Bölümünden muaf olmanızı sağlar
CFSA Broşürünü ve Başvuru Formunu buradan indirebilirsiniz.
Herhangi bir soru için : sertifikasyon@tide.org.tr adresine mail atabilirsiniz.
Sınav tarihlerine ve ücretlerine buradan ulaşabilirsiniz.
Daha fazla detaylı bilgiyi www.theiia.org adresinde bulabilirsiniz.
Kaynak: http://www.tide.org.tr/page.aspx?nm=anasayfa
Kamuda da 5018 sayılı Kanun kapsamında iç denetçi olabilecek nitelikte bulunan iç denetçi adayları için Uluslararası geçerliliği olan CIA (Certified Internal Auditor), CISA (Certified Information System Auditor), CCSA (Certified Control Self Assessment) ve CGAP (Certified Government Auditing Professional) sertifikalardan birini almış olanlar, aday belirleme sınavından muaf olup, İç Denetim Koordinasyon Kurulu’na Kurula gerekli belgelerini göndererek iç denetçi eğitimine katılırlar.


Ayrıca Bahçeşehir Ünivesitesi Sürekli Eğitim Merkezi de (BÜSEM) İç denetçilik mesleğine ilgi duyan, bu alanda kariyer yapmak isteyen lisans öğrenimini tamamlamış kişiler ile denetçi, iç denetçi, müfettiş, kontrolör, iç kontrol uzmanı, iç denetim uzmanı, denetmen, risk yöneticileri ve mali kontrol uzmanları ve/ya müşterilerine iç denetim hizmetleri sunmak isteyen danışmanlar, SMMM ve YMM’ler. İç Denetim Uzmanlığı sertifika programı düzenlemektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder