4 Haziran 2011 Cumartesi

BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ SOSYLA BİLİMLER ENSTİTÜSÜNDE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM YAPMAK İSTEYELER İÇİN YABANCI DİL SINAVI

Balıkesir Üniversitesi Merkezi Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı 21/06/2011 tarihinde ypılacaktır. Başvuru tarihleri 01 Haziran 2011 – 17 Haziran 2011 arsındadır. ÜDS ve KPDS sınvlarına girmeyen veya girdiği halde yeterli notu alamayanalar bu sınava girebilir.

www.balikesir.edu.tr/dosyalar/1306744914@duyurusinav2011haziran.doc
bandirma.balikesir.edu.tr/duyuru2/dosyalar/ingsinav.doc
http://sbe.balikesir.edu.tr/yeni/index.html

SÖZLEŞMELİ MEMURLAR (657/4B) ARTIK KADROLU

DEVLET MEMURLARI KANUNUNUN 4 ÜNCÜ MADDESİNİN (B) FIKRASI İLE 4924 SAYILI
KANUN UYARINCA SÖZLEŞMELİ PERSONEL POZİSYONLARINDA ÇALIŞANLARIN
MEMUR KADROLARINA ATANMASI AMACIYLA DEVLET MEMURLARI
KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı : KHK/632
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası ile 4924 sayılı Kanun uyarınca sözleşmeli personel pozisyonlarında çalışanların memur kadrolarına atanması amacıyla Devlet Memurları Kanununda değişiklik yapılması; 6/4/2011 tarihli ve 6223 sayılı Kanunun verdiği yetkiye dayanılarak, Bakanlar Kurulu’nca 2/6/2011 tarihinde kararlaştırılmıştır.
MADDE 1 – 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
“GEÇİCİ MADDE 37- Kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatı ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlarda, ayın veya haftanın bazı günleri ya da günün belirli saatleri gibi kısmi zamanlı çalışanlar ile yükseköğretim kurumlarının araştırma-geliştirme projelerinde proje süreleriyle sınırlı olarak çalışanlar hariç olmak üzere, 4 üncü maddenin (B) fıkrası ve 10/7/2003 tarihli ve 4924 sayılı Eleman Temininde Güçlük Çekilen Yerlerde Sözleşmeli Sağlık Personeli Çalıştırılması ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun uyarınca vizelenmiş veya ihdas edilmiş sözleşmeli personel pozisyonlarında bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte çalışmakta olan ve 48 inci maddede belirtilen genel şartları taşıyanlardan otuz gün içinde yazılı olarak başvuranlar, pozisyonlarının vizeli olduğu teşkilat ve birimde, bulunduğu pozisyon unvanıyla aynı unvanlı 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerde yer alan memur kadrolarına, bulunduğu pozisyon unvanıyla aynı unvanlı memur kadrosu olmaması halinde, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerde yer alan kadro unvanlarıyla sınırlı olmak ve sözleşmeli personel pozisyonlarına ilişkin vize cetvellerindeki nitelikler dikkate alınmak suretiyle Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığınca müştereken belirlenen memur kadrolarına, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altmış gün içinde kurumlarınca atanırlar.
4 üncü maddenin (B) fıkrası ve 4924 sayılı Kanun uyarınca çalışmakta iken bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce askerlik, doğum, milletvekili ve mahalli idareler genel ve ara seçimleri ile ücretsiz izin nedenleriyle görevlerinden ayrılanlardan ilgili mevzuatına göre yeniden hizmete alınma şartlarını kaybetmemiş olanlar hakkında da bu madde hükümleri uygulanır. Bunlar için birinci fıkrada belirtilen süreler yeniden hizmete alındıkları tarihten itibaren başlar.
Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce 4 üncü maddenin (B) fıkrası ve 4924 sayılı Kanun uyarınca çalışmakta iken 24/11/2004 tarihli ve 5258 sayılı Aile Hekimliği Pilot Uygulaması Hakkında Kanun hükümlerine göre aile hekimliği uygulamasında görev alanlar hakkında görevlerinden ayrılmalarına gerek kalmaksızın bu madde hükümleri uygulanır.
Bu madde hükümlerine göre memur kadrolarına atananların, 4 üncü maddenin (B) fıkrası ve 4924 sayılı Kanun uyarınca sözleşmeli personel pozisyonlarında geçirdikleri hizmet süreleri, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri dereceleri aşmamak kaydıyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespitinde değerlendirilir. Bunlar, atandıkları kadronun mali ve sosyal haklarına göreve başladığı tarihi takip eden aybaşından itibaren hak kazanır ve önceki pozisyonlarında aldıkları mali ve sosyal haklar hakkında herhangi bir mahsuplaşma yapılmaz.
Bu madde kapsamında memur kadrolarına atananlara iş sonu tazminatı ödenmez. Bu personelin önceden iş sonu tazminatı ödenmiş süreleri hariç, iş sonu tazminatına esas olan toplam hizmet süreleri, 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu uyarınca ödenecek emekli ikramiyesine esas toplam hizmet süresinin hesabında dikkate alınır.
Bu madde kapsamında sözleşmeli personelin atanacağı memur kadroları, 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerde yer alan sınıf, unvan ve derecelerine uygun olmak şartıyla, başka bir işleme gerek kalmaksızın atama işleminin yapıldığı tarih itibarıyla ihdas edilerek kurumların 190 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli cetvellerinin ilgili bölümlerine eklenmiş ve memur kadrolarına atananların pozisyonları başka bir işleme gerek kalmaksızın iptal edilmiş sayılır. İhdas edilen kadrolar ile iptal edilen pozisyonlar; unvanı, sınıfı, adedi, derecesi, teşkilatı ve birimi belirtilmek suretiyle birinci fıkrada belirtilen altmış günlük sürenin bitiminden itibaren iki ay içinde Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığına bildirilir.
Bu maddenin uygulamasında ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye Maliye Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı yetkilidir.”
MADDE 2 – Bu Kanun Hükmünde Kararname yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3 – Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

3 Haziran 2011 Cuma

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NDAN STENOGRAFLIK KURSU VE SINAV İLANI

Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Sekreterliği Teşkilatı Tutanak Müdürlüğünün stenograf ihtiyacını karşılamak amacıyla bir yıl süreli stenografi kursu açılacaktır. Bu kursa, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48 inci maddesinde yazılı genel ve aşağıda yazılı özel şartları taşıyanlar arasından yeterlik ve yarışma sınavı ile 30 stenografi kursiyeri seçilecek ve kurs sonunda yapılacak yazılı ve mülakat sınavında başarılı olanlardan 10 stenograf yardımcısı alınacaktır.

I - BAŞVURUDA BULUNACAKLARDA ARANILACAK ÖZEL ŞARTLAR:
Stenografi kursu giriş sınavı başvurusunda, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince (A) grubu kadrolar için 2009-2010 yıllarında gerçekleştirilen Kamu Personeli Seçme Sınavlarının sonuçları esas alınacaktır.
Başvuruda bulunacakların;
1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde yazılı genel şartları taşımaları,
2. a) Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler ve İletişim Fakülteleri veya dengi en az dört yıl eğitim veren yükseköğretim kurumlarından ya da bunlara denkliği, yetkili makamlar tarafından kabul olunan yurt dışı yükseköğretim kurumlarından birini bitirmiş olmaları,
b) 1/1/2011 tarihi itibariyle 30 yaşını doldurmamış olmaları, (01.01.1981 tarihi ve daha sonrası doğumlular)
c) Devamlı olarak stenograflık görevini yapmasına engel olabilecek hastalığı veya sakatlığı bulunmamaları,
d) Erkek adaylarda askerlik görevini yapmış veya erteletmiş olmak ya da askerlikle ilişiği bulunmamaları,
e) 2009-2010 yıllarında (A) grubu kadrolar için yapılan KPSS Lisans sınavları sonucunda, KPSS P3, KPSS P6, KPSS P33 ve KPSS P117 puan türlerinden herhangi birinden en az 70 ve üzerinde puan almış olmaları,
Gerekmektedir.

II. BAŞVURU :
2009-2010 yıllarında (A) grubu kadrolar için yapılan KPSS LİSANS sınavları sonucunda, 100 üzerinden 70 ve daha yüksek puan alarak başarılı olan adaylardan, Kurumumuzdan görev talebinde bulunacaklar, 3 Haziran – 1 Temmuz 2011 tarihleri arasında, Stenografi Kursu Aday Başvuru Formunu doldurup,
1- 2009 veya 2010-KPSS Lisans Sınav Sonuç Belgesi,
2- Yükseköğrenim diplomasının aslı veya onaylı örneği,
3- Nüfus Cüzdanının onaylı örneği ve 2 adet vesikalık fotoğraf,
4- Erkek adaylarda, askerlik görevini yaptığını, ertelettiğini veya askerlikle ilişiği bulunmadığını gösterir resmi belge ya da onaylı örneği,
5- Aday tarafından el yazısıyla yazılmış ve imzalanmış özgeçmişi,
ile birlikte mesai saatleri içerisinde, TBMM Personel ve Özlük İşleri Müdürlüğüne (TBMM Genel Sekreterliği Ek Hizmet Binası Atatürk Bulvarı No:153) şahsen veya posta yoluyla başvuracaklardır. Sınav ilanında belirtilen şartları taşımayan başvurular ile postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre içinde yapılmayan başvurular ve gerçeğe aykırı beyanları içerdiği anlaşılan başvurular dikkate alınmayacaktır. Sınava girip başarılı olsalar dahi sınavları geçersiz sayılarak kursla ilişikleri kesilecektir.
Gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır.
III. SÖZLÜ SINAV ve MÜLAKAT :
Yapılacak değerlendirme sonucu, başvuran adaylardan 2009 ve 2010 yılı KPSS puanlarına göre 70 ve daha yüksek
puan alan adaylar arasından en yüksek puan alandan başlayarak, ilk 150 (boş kadro sayısının onbeş katı) adayın isim listesi TBMM Genel Sekreterliği http://www.tbmm.gov.tr/insan_kaynaklari İnternet adresinden duyurulacaktır. 150 nci sıradaki
adayla aynı puana sahip olan diğer adaylardan, gün/ay/yıl olarak doğum tarihlerine göre yaşı daha küçük olana öncelik verilecektir.
Adaylar, 8-14 Ağustos 2011 tarihleri arasında sözlü sınav ve mülakata alınacaktır.
Ayrıca, katılmaya hak kazananlara mülakat yeri ve tarihini belirten “Sınav Giriş Belgesi” gönderilecektir.
Sözlü sınav ve mülakata çağırılan adaylar, aşağıdaki sınav konularından sözlü sınava tabi tutulacaktır.
a) Hukuk Grubu
1- Anayasa Hukuku
2- Medeni Hukuk ( Genel Esaslar )
3- İdare Hukuku ( Genel Esaslar, İdari Yargı )
4- Borçlar Hukuku ( Genel Hükümler )
5- Ticaret Hukuku
6- Ceza Hukuku
7- Ceza Usul Hukuku
b) İktisat/İşletme Grubu
1- Makro ve Mikro iktisat
2- Uluslararası iktisat
3- Para, banka ve kredi
4- İşletme
c) Maliye Grubu
1- Maliye politikası
2- Kamu gelir ve giderleri
3- Bütçe
Ayrıca adayların genel kültür bilgilerinin yoklanması yanında zeka, anlama, algılama, anlatım ve temsil yeteneği gibi özellikleri değerlendirilmek üzere kendileri ile mülakat yapılacaktır.

IV. STENOGRAFİ KURSUNA İLİŞKİN BİLGİLER:
Stenografi kursu mesai gün ve saatleri içerisinde verilecektir.
Stenografi kursu programı, dört bölüm halinde uygulanır.
a) Kaide öğretimi,
b) Dakikada 120 hecelik hız eğitimi,
c) Dakikada 160 hecelik hız eğitimi,
d) Dakikada 200 hecelik hız eğitimi ve yetiştirme.
Birinci bölümde, stenografi usullerine göre yazma ve okuma; ikinci ve üçüncü bölümlerde, belirtilen düzeydeki hızda
yazabilme çalışmaları yapılır. Dördüncü bölümde, hız düzeyi 200 heceye yükseltilir.
Kurs programının her bölümünün sonunda ara sınavları yapılır.
- Kurs öğrenimi parasızdır.
- Kursa devam zorunlu olup, kurs süresinin 1/5’i kadar süre kursa devam etmeyenlerin kurs ile ilişkisi kesilir.
- Ara sınavlarda başarılı olanlar, kurs programının bir sonraki bölümüne devam ederler. Ara sınavda başarısız olanlara, her bölüm için bir kez olmak üzere, bütünleme sınavına girme hakkı verilir. Ara sınavların bütünlemesinde de başarısız olanların kurs ile ilişkileri kesilir.
- Stenografi kursunun tamamlanmasını takip eden otuz gün içinde stenograf yardımcılığı sınavı yapılır.
- Atama, boş stenograf yardımcısı kadrosu kadar ve sınavda başarılı olanlar arasından en yüksek not alandan
başlamak suretiyle yapılır.
- Stenograf yardımcılığı sınavı iki aşamalı olarak gerçekleştirilir. Başarılı olabilmek için yazılı ve mülakat
sınavlarının her birinden 70 ve üstü puan almak gerekir. Yazılı ve mülakat notları ortalaması sınav notu olarak tespit edilir.
- Sınav sonuçları TBMM Kampüsü içinde uygun bir yerde asılarak ve Kurumun internet sitesinde ilan edilerek duyurulur.

Stenograf

Stenograf, stengorafi bilimiyle ilgilenen kişilere denilmektedir. Stengorafi ise konuşulanların hızlı ve doğru olarak yazıya aktarılmasını sağlayan özel bir yazım sistemidir. Harflere göre daha az sayıda sembolün kullanıldığı bu sistem ile stenograflar tarafından oluşturulan metinler ancak yine stenograflar tarafından deşifre edilebilmektedir. Stenografların kullanmış oldukları daktilo benzeri cihazlara ise steno adı verilmektedir. Konuşmaların hızlı şekilde metinlere çevirisine ihtiyaç duyulan TBMM, mahkemeler veya konferanslar stenografların temel çalışma alanlarıdır.

BAŞARILAR...

2 Haziran 2011 Perşembe

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI MAHALLİ İDARELER KONTROLÖRLÜĞÜ

Mahalli İdareler Kontrolörleri teftiş, denetleme, araştırma, inceleme ve soruşturmalarını Bakan adına yaparlar.
Görevleri
A. Görev alanı içinde yıllık normal teftişler ile iş, işlem ve personel hakkında araştırma, inceleme ve soruşturma yapmak,
B. Mülki idare amirlerinin başkanı bulunduğu mahalli idarelerin tarh, tahakkuk ve tahsilat işlemlerini teftiş ve denetlemeye tabi tutmak
C. Teftişini yaptıkları birimlerin genel yönetim durumları, mevzuatın uygulanması, memur ve halkla münasebetler konularında inceleme araştırma yapmak, düşünce ve tavsiyelerini raporla bildirmek,
D. Eylem ve işlemlerini teftiş ettikleri memurlar hakkında edindikleri bilgi ve kanaatlerine göre kısa ve açık birer gizli rapor düzenlemek ve ilgili mahalli idarenin yürütme organına vermek,
E. Teftişe tabi bütün birimlerin çalışma alanlarına giren konuları yurt içinde ve dışında müstakilen veya mülkiye müfettişleri ile birlikte incelemek ve araştırmak,
F. Kurulmalarına karar verilen yeni belediyelerin hizmete geçiş için zorunlu muhasebe kayıtlarını başlatmak ve diğer hazırlık işlerinde yardımcı olmak,
G. İl mahalli idareler kontrolörlerini hizmet gereklerine göre  en iyi şekilde yetiştirmek,
H. İhtiyaca göre Bakanlığın diğer birim ve işlerini teftiş etmek ve denetlemek,
İşlerinde Bakanlıkça görevlendirilirler.
Kontrolörlüğe giriş
Kontrolörlüğe, mahalli idareler stajyer kontrolörü olarak girilir. Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğüne atanabilmek için yönetmelikte belirtilen koşulları taşımak, eleme ve giriş sınavını kazanmak şarttır.
Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğü giriş sınavı, kadro ve ihtiyaç durumlarına göre Bakanlıkça uygun görülecek zamanlarda yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı veya sözlü olarak tek aşamalı olarak yapılır.
Sınavın şekli, tarihi, katılma şartları, müracaat tarihi ve yeri, sınav konuları, sınavın yeri ve zamanı, atama izni alınmış boş stajyer kontrolör kadrolarının sayı, sınıf ve dereceleri, alınacaklarda aranacak genel ve özel şartlar, belirlenen KPSS taban puanı, istenilecek belgelere ilişkin bilgiler ile diğer hususlar müracaat süresinin bitiminden en az 15 gün önce Resmî Gazete’de ve Türkiye genelinde yayınlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde ilan edilmek suretiyle adaylara duyurulur.
Sınavın iki aşamalı yapılması halinde; başvurular tamamlandıktan sonra, ilanda yer alan Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) puan türüne göre en yüksek puandan başlamak üzere, ilan edilen boş kadro sayısının en fazla yirmi katı kadar aday puan sıralamasına tabi tutularak, ilanda belirtilen sayı kadar aday yazılı sınava girmeye hak kazanır. Sınava girmeye hak kazanan sonuncu aday ile aynı puana sahip diğer adaylar da giriş sınavına alınır.
Sınavın tek aşamalı yapılması halinde; KPSS puanı en yüksek olan adaydan başlamak üzere sınav ilanında belirtilen boş kadro sayısının yine ilanda belirtilen katı kadar aday, KPSS puan sıralamasına göre sözlü sınava alınır.
Giriş sınavına girmeye hak kazanan adayların isim listesi Bakanlıkça ilan edilir.

2009 yılında yapılan sınavda; ÖSYM tarafından 28-29 Haziran 2008 veya 27-28 Haziran 2009 tarihlerinde yapılan “Kamu Personel Seçme Sınavı KPSSP 45” bölümünde en az 70 ve üzerinde KPSS puanı almış olmak kaydıyla başvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 120 kişi içerisinde bulunmak (120 nci aday ile aynı puana sahip diğer adaylar da giriş sınavına alınır) koşulları aranmış.
isay.icisleri.gov.tr/ortak_icerik/personel/kontrol_ilani.doc
KPSSP 45 Test Ağırlıkları: GY:0,15, GK:0,1, HU:0,25, İK:0,1, KY:0,2, MA:0,1, MU:0,1

Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğü giriş sınavı şartları 
Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğü giriş sınavına katılabilmek için;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) fıkrasında sayılan şartları taşımak,
b) En az 4 yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki öğrenim kurumlarından birisini bitirmiş olmak,
c) Sınavın yapıldığı tarihte 30 yaşını doldurmamış olmak,
ç) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan A grubu Kamu Personel Seçme Sınavında Bakanlıkça belirlenecek puan türü ve taban puanının üzerinde KPSS puanı almış olmak,
gerekir.
Sınav Konuları
Giriş sınavı tek aşamalı sözlü sınavı ya da iki aşamalı yazılı ve sözlü sınavı olarak aşağıda gösterilen konu gruplarından yapılır.
a) Türkçe, Kompozisyon.
b) Türk İnkılâp Tarihi.
c) Ekonomi;
1) Ekonomiye Giriş,
2) Makro Ekonomi,
3) Türkiye'nin Ekonomik yapısı.
ç) Hukuk;
1) Anayasa Hukuku,
2) İdare Hukuku, İdari Yargı, İdari Teşkilat,
3) Medeni Hukuk (Aile Hukuku ve Miras Hukuku hariç),
4) Borçlar Hukuku (Genel Esaslar),
5) Ceza Hukuku,
6) Ceza Muhakemeleri Usulü Hukuku.
d) Maliye;
1) Genel Maliye Teorisi ve Maliye Politikaları,
2) Kamu Gelirleri, Kamu Harcamaları,
3) Bütçe,
4) Vergi Usul Hukuku.
e) Muhasebe;
1) Genel Muhasebe,
2) Envanter ve Bilanço,
3) Bilanço Analizi ve Teknikleri.
f) Yabancı Dil;
1) İngilizce,
2) Almanca,
3) Fransızca,
dillerinden biri.
Sözlü sınavda, adayların genel olarak hukuk, iktisat, maliye ve kamu yönetimi bilgileri yanında genel kültürü, ifade kabiliyeti, temsil yeteneği vasıfları da göz önünde bulundurulur.
Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğüne alınma
Giriş sınav kurulu, sınavların düzenlenmesi ve yürütülmesi, tutanaklar, değerlendirme, sınav sonuçlarının duyurulması ile ilgili hususlar aşağıdaki şekildedir:
a) Giriş sınav kurulu: Yazılı ve/veya sözlü sınavı yürütecek olan sınav kurulu Personel Genel Müdürünün başkanlığında, Mahalli İdareler Genel Müdürü, Teftiş Kurulu Başkanı veya Yardımcısı ve kıdemli iki Başkontrolörün katılımı ile teşekkül eder. Sınav kurulu Personel Genel Müdürlüğünün teklifi ve Bakanın onayı ile oluşturulur.
Sınav kurulu; giriş sınavı ile ilgili iş ve işlemler ile giriş sınavının Bakanlıkça yapılması durumunda, sınav sorularının hazırlanması, sınav sonuçlarının ilanı, değerlendirilmesi ve yapılacak itirazların sonuçlandırılması ve bu konuya ilişkin işleri yürütür.
Sınavlarla ilgili iş ve işlemler Personel Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür.
b) Sınavların yürütülmesi: Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğü giriş sınavı yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı veya sözlü olarak tek aşamalı yapılabilir. Yazılı ve sözlü sınav 8 inci maddede belirtilen konuları ihtiva eder. Yazılı sınav; ÖSYM veya Milli Eğitim Bakanlığına yaptırılabileceği gibi Bakanlık tarafından da yapılabilir.
Yazılı ve sözlü sınavlar Ankara'da yapılır.
c) Soruların hazırlanması: Yazılı sınavın sınav kurulu tarafından yapılması halinde; sınav kurulu, sınavı klasik veya test usullerinden birini veya her ikisini de kullanarak yapar. Bu durumda yazılı sınav soruları sınav kurulunca hazırlanır. Hazırlanan sorular sınav kurulu üyeleri tarafından imzalandıktan sonra sorular ve cevapları ayrı zarfta olmak üzere mühürlenir ve sınav kurulu başkanına teslim edilir. Soru kağıtlarında sınav süresi ve her soruya verilecek not gösterilir.
Yazılı sınavın ÖSYM veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılması halinde; adaylar, Bakanlık ile sınavı gerçekleştirecek kurum arasında yapılacak protokol çerçevesinde yazılı sınava tabi tutulurlar.
d) Sözlü sınavın yapılış şekli: Giriş sınavının yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı yapılması halinde yazılı sınavı kazanan adaylar sözlü sınava çağrılır. Sözlü sınav, adaylara bildirilen yer, tarih ve saatte başlar. Adaylar yazılı sınavı kazanma sırasına göre sözlü sınava alınırlar.
Giriş sınavının sözlü olarak tek aşamalı yapılması halinde; KPSS puanı en yüksek olan adaydan başlamak üzere boş kadro sayısının ilanda belirtilen katı kadar aday sözlü sınava alınır. Sözlü sınavın yeri, tarihi ve saati sözlü sınava katılmaya hak kazanan adaylara sınav kurulu tarafından en az 15 gün önce yazılı olarak bildirilir.
e) Yazılı sınavın değerlendirilmesi: Yazılı sınavın sınav kurulunca yapılması halinde, değerlendirme sınav kurulunca yapılır. Her konu grubu için tam not 100 dür. Klasik yazılı sınavda; adayların her konu grubundan 50 puandan az olmamak üzere almış oldukları puanların aritmetik ortalaması alınır. Test usulü ile yapılan sınavlarda ise değerlendirme önceden hazırlanan cevap anahtarına göre yapılır. Yazılı sınavı başarmış sayılmak için, not ortalamasının 70 den aşağı olmaması gerekir. Yapılan değerlendirme sonucunda; en yüksek nottan başlamak üzere sıraya konulan yazılı sınav sonuçları, liste halinde düzenlenerek sınav kurulunca imzalanır.
Yazılı sınavın ÖSYM veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılması halinde; değerlendirme yapılacak protokol çerçevesinde sınavı gerçekleştiren kurumca yapılır.
f) Sözlü sınavın değerlendirilmesi: Sözlü sınavda adaylara, sınav kurulu başkan ve üyelerinin her biri tarafından ayrı ayrı 100 üzerinden puan verilir. Verilen bu puanların aritmetik ortalaması sözlü sınav notunu teşkil eder. Sınav kurulu sözlü sınav sonuçlarını bir tutanağa bağlar. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için alınan notun 70 den aşağı olmaması gerekir. Sınav kurulu tarafından her aday için alınan aritmetik ortalamalar en yüksek puandan başlamak üzere sıralanarak sözlü sınavının başarı listesi oluşturulur.
g) Kesin başarı listesi: Giriş sınavı yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı yapıldığı takdirde; yazılı ve sözlü sınavda alınan puanların aritmetik ortalaması tespit edilerek Sınav Kurulunca en yüksek puandan başlamak üzere kesin başarı listesi oluşturulur ve Personel Genel Müdürlüğüne bildirilir. Her iki aşamada da alınan puanın 70 den az olmaması şarttır. Bu sıralamaya tabi tutulanların puanlarının eşit olması halinde, yazılı sınav puanı yüksek olana öncelik tanınır.
Giriş sınavının sözlü olarak tek aşamalı yapılması halinde; Sınav kurulu tarafından verilen puanların aritmetik ortalaması en yüksek puandan başlamak üzere sıralanarak giriş sınavı kesin başarı listesi oluşturulur. Kesin başarı puanı, sözlü sınavda alınan nottur.
ğ) Sınav sonuçlarının duyurulması: Sınavı kazananlar, kesin başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle asil ve yeteri kadar yedek olmak üzere açıklanır. Durum, kazanan adaylara yazılı olarak bildirilir.
h) İtiraz: Giriş sınavına itirazlar, sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş iş günü içinde sınav kuruluna yapılır. Bu itirazlar, sınav kurulu tarafından itiraz dilekçesinin alındığı tarihten itibaren en geç 15 iş günü içinde incelenir ve sonucu ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
ı) Belgelerin saklanması: Mahalli idareler stajyer kontrolörlüğü giriş sınavında başarı gösteren adayların, sınavla ilgili belgeleri ilgililerin özlük dosyalarında, başarısız olanların sınav belgeleri ise 2 yıl saklanır. 
Stajyer Kontrolörlüğe Atanma
Giriş sınavını kazananlar başarı listesindeki not sırasına ve boş kadro sayısına göre Mahalli İdareler Genel Müdürü’nün teklifi ve Bakanlık onayı ile mahalli idareler stajyer kontrolörü olarak atanırlar.
Stajyerlik Döneminde Deneme ve Yetiştirme
Stajyer Kontrolörlüğe atananlar üç yıl süre ile mülkiye müfettişleri, başkontrolör ve kontrolörlerin refakatinde stajyerlik süresi geçirirler. Mülkiye müfettişleri, başkontrolör ve kontrolörler, yanlarında çalışan stajyer kontrolörlerin yeterlilik durumunu gösterir rapor düzenlerler.
Bir yıllık stajyerlik dönemini başarı ile tamamlayan stajyer kontrolöre, yanında çalıştıkları mülkiye müfettişi ve kontrolörlerin görüşleri de alınarak Bakanlıkça re’sen teftiş, inceleme, araştırma ve soruşturma yetkisi verilebilir."
Yeterlik Sınavı
Stajyer kontrolörler üçüncü yılın sonunda mesleki konularda sözlü olarak bir yeterlik sınavına tabi tutulurlar.
Sınav kurulunda, sınavdaki başarı derecesi ile çalışkanlığı, verimliliği, becerisi, tutum ve davranışları, kişiliği birlikte değerlendirilerek stajyer kontrolörlerin başarı veya başarısızlıkları tesbit edilir."
 Yeterlik Sınav Kurulu
Yeterlik Sınav Kurulu bir Müsteşar Yardımcısı'nın başkanlığında Mahalli İdareler Genel Müdürü, Personel Genel Müdürü, Teftiş Kurulu Başkanı ve kıdemli bir Başkontrolör’ün katılması ile teşekkül eder.
Kontrolörlüğe Atanma
Yeterlik sınavında başarı gösterenler Mahalli İdareler Genel Müdürü’ nün teklifi ve Bakanlık onayı ile kontrolörlüğe atanırlar.
Mesleki Kıdem ve Sınıflandırma
Mahalli İdareler Kontrolörlüğünde meslek kıdemi esastır. Stajyerlik süresi dahil, kontrolörlükte 10 yıl çalışanlar Başkontrolör unvanını alırlar. Bu unvanın alınmasında başarılı olma şartı aranır."
Kontrolörler kendi istekleri halinde il özel idare müdürlüklerine, belediye başkan yardımcılıklarına ve Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatındaki kadrolarına Bakanlık onayı ile nakledilebilirler.

Kaynak: İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Kontrolörleri Yönetmeliği (Resmi Gazete Tarihi: 11.04.1984 Resmi Gazete Sayısı: 18369 Resmi Gazete Tarihi: 11.04.1984 Resmi Gazete Sayısı: 18369)
 Başarılar...

KAYMAKAMLIK MESLEĞİ VE SINAVI

Kaymakam Adaylığı Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfının ilk kademesini teşkil eder. Yılda kaç defa, hangi aylarda, ne kadar Kaymakam Adayı alınacağı Bakanlığın personel politikası, açık kadro ve ihtiyaç durumu, fakültelerin mezun verme dönemleri, yazılı-sözlü sınavlar için gerekli süre göz önünde bulundurularak, Personel Genel Müdürlüğünün teklifi üzerine Bakanlık Makamınca kararlaştırılır.
Kaymakam Adaylarının Atanmaları 
Aranılacak Nitelikler
Kaymakam Adayı olarak atanacakların aşağıdaki genel ve özel niteliklere sahip olmaları, yapılacak yazılı sınav ve mülakatta başarılı olmaları şarttır.
A-Genel Nitelikler
                1. Türk vatandaşı olmak,
                2. Kamu haklarından mahrum olmamak,
                3. Taksirli suçlar hariç, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin  şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyet kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hürriyeti bağlayıcı ceza ile hükümlü bulunmamak.
                4. Askerlikle ilgili bulunmamak;  askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfına geçirilmiş olmak. (Ancak yazılı sınav tarihinde askerlik hizmetinde bulunanlardan terhislerine en çok 3 ay kalanlar yazılı sınava kabul edilirler.)
                B-Özel Nitelikler
                1.Üniversitelerin Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ile bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından kabul edilen Yurt dışındaki en az dört yıl süreli fakültelerden mezun olmak. 
                2. Giriş sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibariyle, 30 yaşını bitirmemiş olmak. (Ancak fiili askerlik ödevine çağrılıp da, yukarıda belirtilen yaş sınırını askerlik ödevleri sırasında geçirmiş bulunanların terhislerini müteakip açılacak ilk sınava müracaat etmeleri şartı ile bu yaş durumları aday olarak alınmalarına engel teşkil etmez. (1700 sayılı Dahiliye Memurları Kanununun Bir Maddesinin Değiştirilmesi Hakkında 4119 sayılı Kanun. 12 Temmuz 1995 tarih ve 22341 sayılı R.G.)
3. Mülki İdare Amirliği görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut ve akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak; memleketin her ikliminde iş görmeye bir engeli olmadığı tam teşekküllü Devlet hastanelerindeki sağlık kurullarından alınacak raporla belirtilmiş olmak.
4. Yaptırılacak tahkikata göre Mülki İdare Amiri olmaya engel teşkil edecek kişisel veya ailevi bir kötü sanı bulunmamak.
5. (Değişik:RG-02/10/1998-23481) 5442 sayılı İl İdaresi Kanununun 31 ve 32 nci maddelerinde sayılan yetki, görev ve sorumluluğu yerine getirebilecek Mülki İdare Amirliğine yaraşır kültüre, bilgi birikimine, yeteneğe, Anayasa’nın başlangıç hükümleri ile 2 nci maddesinde ifadesini bulan demokratik, laik ve sosyal hukuk devletinin gerektirdiği çağdaş yaşam ve yönetim anlayışına sahip olmak.
        6. (Değişik:RG-06/05/2006-26160) 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik gereğince yapılan, Kamu Personel Seçme Sınavından (KPSS) Bakanlıkça belirlenen puan türünden asgari puanı almak.

Son yapılan sınavda; “27-28 Haziran 2009 veya 10-11 Temmuz 2010 tarihlerinde yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSSP37) puanı 75 ve üzeri olmak” koşulu öngörülmüştür.
KPSSP37: GY:0,1, GK:0,1, HU:0,1, İK:0,2, KY:0,4, MA:0,1

7. aymakam Adaylığı yazılı sınavını ve mülakatı kazanmış olup, halen bir kamu kuruluşunda çalışanlar ile daha önce çalışmış olanlardan kamu görevleri sırasında disiplin cezası alanlar veya görevleri süresince iyi derecede sicil almamış olanların atamaları yapılmaz.

08 Ağustos 2010 Tarihinde Yapılan Sınav İlanına Göre
MÜRACAATLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Müracaatları Bakanlıkça kabul edilenlerden, KPSSP37 puanı en yüksek olandan başlamak üzere boş kadronun 20 katı kadar aday (1040 kişi ve 1040.  kişiyle aynı puanı alan adaylar) yazılı sınava  girmeye hak kazanacaktır.
YAZILI SINAV, MÜLAKAT VE ATAMA
Yazılı Sınav Soruları, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türkçe, Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, Türkiye’nin İdari Yapısı, Türkiye’de Mahalli İdareler, Ekonomi, Türkiye’nin Sosyo-ekonomik Yapısı ile Türkiye’de Demokratikleşme ve İnsan Hakları konularından oluşan  seçmeli bir test uygulanacaktır.
Yazılı sınav değerlendirmesi 100 puan üzerinden yapılacak ve değerlendirme sonucunda; 70 puanın altında olmamak kaydıyla en yüksek puandan  başlamak üzere ilan edilen kadronun 4 katı aday (208 aday ve 208.adayla aynı puanı alanlar) yazılı sınavı kazanmış sayılacaktır. Yazılı sınav sonuçları 20 gün içinde açıklanacak ve ÖSYM tarafından adayların adreslerine postalanacak olup, ayrıca kazananların listesi Bakanlığın internet sayfasında ilan edilecektir. Yazılı sınavı kazananlara Bakanlıkça yapılacak yazılı tebligatta, istenilecek belgelerle birlikte teslim tarihi belirtilecektir.
                Atanma İşlemleri  
               Giriş sınavı kazananların atanma işlemleri; yetiştirme planına ve staj programı dönemlerine uygun olarak, guruplar halinde ve Bakanlık Makamınca belirlenecek tarihlerde yapılabilir.
                Sınav sonucu kazananlara yapılan tebligatta belirtilen süre içerisinde başvuran ve atanma için gerekli belge ve işlemlerini tamamlayanlar, iller için tespit edilmiş kontenjanlar ve boş kadrolar nispetinde sınav başarı sıraları esas alınarak, istedikleri dört ilden birine 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 54 üncü maddesi gereğince Kaymakam Adayı olarak atanırlar.
                İstedikleri dört ilden birine atanmaları mümkün olmayanların, atanacakları İller Personel Genel Müdürlüğünce tespit edilir.
                Sınav sonucu kazanıp, yapılan tebligatta belirtilen süre içerisinde başvurmayan veya süresi içerisinde başvurup da atanma için gerekli belge ve işlemlerini tamamlamayanlar, atanma haklarından vazgeçmiş sayılırlar.
Kaymakam Adaylarının Yetiştirilmeleri
Kaymakam Adaylarının Tabi Olacakları Stajlar 
Kaymakam Adayları; yıllık izin hakları saklı kalmak üzere normal hallerde aşağıdaki sıra ve ortalama sürelerle Kaymakam Adaylığı staj devresine tabi tutulurlar.
                İl Merkez stajı                                                                     1    ay
                Bakanlık  Merkez stajı-1                                                    3    ay
                Kaymakam Refikliği stajı                                                   1    ay
                Mülkiye Müfettişi Refakatinde Teftiş stajı                     1.5 ay
                Bakanlık Merkez stajı-2                                                     4    ay
                Yurt dışı stajı                                                                       12  ay
                Milli Güvenlik stajı                                                             1.5 ay
                Kaymakam Vekilliği stajı                                                   8    ay
                Kaymakamlık Kursu                                                           4    ay
                Bakanlık, ülkenin içinde bulunduğu ekonomik ve siyasal şartları göz önünde bulundurarak o esnada mevcut Kaymakam Adaylarının ve Kaymakamsız İlçelerin sayısı, Mülkiye Müfettişlerinin teftiş dönemleri, Bakanlık Merkez stajlarında Kaymakam Adaylarının Yüksek Lisans Programına devam edecekleri kurumun çalışma takvimi ve yurtdışında uygulamalı eğitim programının başlangıç tarihlerine bağlı olarak yukarıda belirtilen stajların bir kısmını kaldırmaya, sıra ve süreleri değiştirmeye yetkilidir
                B) A bendinde belirtilen stajlar aşağıdaki şekilde yaptırılır:
                a- İl Merkez Stajı; Ana Yönetmeliğin 13 üncü maddesinde belirtilen esas ve usuller dahilinde yaptırılır.
                b- Bakanlık Merkez Stajı (1-2); bu staj döneminde Kaymakam Adayları, Bakanlıkça belirlenen kurumda Yüksek Lisans eğitimine tabi tutulurlar. Aynı staj dönemi içerisinde yabancı dil eğitimi de verilir.
                Yüksek lisans programı ve programın uygulanacağı kurumun belirleyeceği esas ve usuller çerçevesinde kurumun çalışma takvimine uygun dönemleri kapsayacak şekilde uygulanır.
                c- Kaymakam Refikliği Stajı; Ana yönetmeliğin 14 üncü maddesinde belirtilen esas ve usuller dahilinde yaptırılır.
                d- Mülkiye Müfettişi Refakatinde Teftiş Stajı; Ana Yönetmeliğin 15 inci maddesinde belirtilen esas ve usuller dahilinde yaptırılır.
                e- Bilgileri artırılmak ve uygulamaları yerinde görmek üzere yurtdışı stajı; Asaletleri tasdik edilen Kaymakam Adayları 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 78 inci ve 79 uncu maddeleri ve Bakanlar Kurulu Kararı ile verilen kontenjan çerçevesinde bir yıl süre ile bilgileri artırılmak ve uygulamaları yerinde görmek üzere yurtdışına gönderilirler.
                Yurtdışına gönderilen Kaymakam Adayları; bulundukları ülkede Bakanlık Makamınca belirtilecek süre ve esaslar dahilinde yabancı dil bilgileri artırılmak amacıyla lisans kursuna devam ederler. Yabancı dil eğitiminin sonunda mesleki konularda incelemelerde bulunup uygulamaları yerinde görürler veya bu amaçla mesleki kurslara devam ederler.
                Kaymakam Adayları devam ettikleri kurslarda alacakları başarı belgeleri ile inceleme sonucu hazırlayacakları raporu okudukları yabancı dilden ve Türkçe ikişer nüsha daktilo edilmiş şekilde, yurda döndükleri tarihi takip eden bir ay içinde Bakanlığa vermek zorundadırlar.
Kaymakam Adaylarının yurtdışında bulundukları sürede tutum ve davranışları ile başarı durumları her üç ayda bir Personel Genel Müdürlüğünce mahallinde gözden geçirilir. Her aday için değerlendirme raporu düzenlenir. Yabancı dil eğitimleri süresince yapılan aylık sınavlardan, üst üste iki sınavda başarısız veya dönem sonunda yapılacak olan genel sınavda başarısız oldukları tespit edilenlerle, Devletin itibarını veya görev haysiyetini zedeleyici fiil ve davranışlarda bulundukları tespit edilenler, yurda çağırılır ve haklarında gerekli yasal işlemler yapılır.
         f- Milli Güvenlik Stajı; Bu staj döneminde Kaymakam Adayları, Bakanlık ve Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği ile müştereken belirlenecek plan ve program dahilinde 1.5 ay süre ile Milli Güvenlik ile ilgili konularda Staja tabi tutulur.
Staj takvimi, plan ve programı her yıl ocak ayında Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği ile yapılacak protokol ile belirlenir.
                İl Merkez Stajı  
                Kaymakam Adayları atandıkları illerde bizzat Valinin veya görevlendireceği Vali Yardımcısının direktif ve gözetimi altında hazırlanacak 1 aylık bir programa göre, valilik birimlerinden başlamak üzere bütün Bakanlıkların ilde mevcut kuruluşlarında ve il belediyesinde çalıştırılırlar.
                İlde, en büyük Mülkiye Amirinin başkanlığında toplanan Kurum ve Komisyonlara izleyici veya Vali uygun görürse raportör olarak iştirak ettirilirler.
                İl belediyesindeki çalışmaları, iki haftadan fazla olmamak üzere belediyelerin kuruluşu, organları ve faaliyetleri hakkında tam bir bilgi sahibi olmalarına imkan sağlayacak ölçüde tutulur. Bunun süre ve zamanı valilikçe belirlenir.
                Kaymakam Adayları, ilde hazırlanan 1 aylık çalışma programları içerisinde çalıştırıldıkları her birimde ilgili Kanun-Tüzük-Yönetmelik ve İdari metinleri okuyup incelemek, o birimdeki görevlilerle ilişki kurarak hizmetlerin nasıl yürütüldüğünü yakından takip edip öğrenmek ve sonunda valiliğe verecekleri (EK-2 ÖRNEK) yazılı raporda bunları özetlemek, ayrıca gerek mevzuatta gerekse uygulamada müşahade edecekleri hata, tekrar ve noksanları işaret ederek o birimde hizmetlerin daha iyi yürütülmesi için kişisel görüşlerini belirtmek ile mükelleftirler. Bu raporları, Valinin havalesi ile Staj-Rapor dosyalarında toplanır. Birim Başkanları kendi birimlerindeki çalışmalarını tamamlayıp ayrılan Kaymakam Adayları hakkında onların sadece devam durumları ve ilgilendikleri konular hakkında vilayete yazılı bilgi verirler. “Kişiye Özel” kaydı ile doğruca Valiye verilecek bu yazılar Valinin havalesiyle ilgili Kaymakam Adayının Staj-Rapor dosyasına konur.
                Staj-Rapor Dosyası :
                Her Kaymakam Adayı için ayrı ayrı ve İle atandıkları tarihten başlamak üzere açılacak dosyadır. Valinin sorumluluğu altında veya görevlendireceği bir Vali Yardımcısı tarafından izlenip yürütülecek olan bu dosyaya Adayın Kaymakamlık Kursuna katılışına kadar geçecek sürede, sadece değerlendirilmesine ve başarı derecesi hakkında hüküm verilmesine yardımcı olacak bilgi, rapor ve yazılar girer. Özlük İşleri ile ilgili yazılar ve diğer yazışmalar bu dosyada yer almaz. Bu dosya Valinin, kaymakam adayının Kaymakamlık Kursuna çağrılmasında esas olacak değerlendirme ve kanaatini ihtiva eden genel sonuç raporu ile birlikte, Bakanlığın talebi üzerine 10 gün içinde Personel Genel Müdürlüğüne gönderilir. Kaymakam Adaylarının bu dosyaları ilde muhafaza edilir. Bunların askerlik dönüşü yeniden Kaymakam Adaylığına devam etmeleri halinde dosyaları bulundukları safhadan itibaren tutulmaya devam olunur.
                Kaymakam Adaylarının staj süresinde, zorunlu olarak bir başka il Kaymakam Adaylığına atanmaları halinde, Staj-Rapor Dosyaları Bakanlığa gönderilmeden doğruca o il Valiliğine gönderilir.
                Kaymakam Refikliği Stajı 
               İl Merkez Stajını tamamlamış, Kaymakam Adayları; Bakanlıkça bilgi ve tecrübelerinden yararlanılabilecek Kaymakamlar yanına normal olarak 1 ay süre ile Kaymakam Refiki olarak gönderilirler. İlçede Refiki bulundukları Kaymakamın gözetim ve sorumluluğu altında İlçe Yönetimi, sorunları, Kaymakamın yetkilerini, görevlerini, iş tutumunu yakından izleyerek ve zaman zaman uygulamalara bizzat katılarak gerekli bilgi, tecrübe ve becerilerle donatırlar.
                Kaymakam Adayları; Kaymakam Refiki olarak yaptıkları çalışmalar edindikleri bilgileri ve tecrübeleri bir rapor halinde iki nüsha olarak Refiki bulundukları Kaymakama, Refiklik stajı sonunda, vermekle mükelleftirler. Kaymakamlar da bu raporların bir nüshasını Refikin göreve karşı ilgisi, kişiliği, bilgi ve becerisi ile kaydettiği gelişme açısından kendi değerlendirmelerini belirten bir yazı ile Refikin Kaymakam Adayı bulunduğu İlin Valisine gönderir. Bir yandan da Refiklikte 1 aylık süresini fiili olarak tamamlayan Kaymakam Adayının başka bir emir ve iş’are gerek olmadan Kaymakam Adayı bulundukları İller merkezine dönmelerini sağlar. Gerektiğinde İl Valisinin teklifi üzerine Refiklik stajı en çok iki ay daha uzatılabilir. (12 nci maddenin son fıkrası hükmü saklıdır.)
                Mülkiye Müfettişi Refakatında Teftiş Stajı  
               Kaymakam Refikliği stajını tamamlayan Kaymakam Adayları; Mülkiye Müfettişlerinin yıllık normal teftişleri sırasında 1.5 ay süre ile Mülkiye Müfettişleri refakatinde görevlendirilirler.
                Her yıl, teftiş stajına tabi tutulacak Kaymakam Adaylarının isimleri ve Kaymakam Adayı bulundukları iller Personel Genel Müdürlüğünce, yıllık normal teftiş zamanları göz önünde bulundurulmak suretiyle bu staj için elverişli olacakları tarihten önce Teftiş Kurulu Başkanlığına bildirilir. Bunların hangi tarihlerde, nerelerde ve hangi Mülkiye Müfettişleri refakatinde bulunacakları Teftiş Kurulu Başkanlığınca tespit edilir.
                Kaymakam Adayları, Teftiş stajları sırasında refakatinde bulundukları Mülkiye Müfettişinin sorumluluğu, gözetimi, sevk ve idaresi altında ilçe teftişi ile inceleme ve soruşturma işlerinin her safhasını yakından takip edip öğrenir.
                Kaymakam Adayları; Mülkiye Müfettişi yanında 1.5 ayı doldurduklarında, Müfettiş refakatinde yaptıkları çalışmaları, edindikleri bilgi ve tecrübeleri bir rapor halinde 3 nüsha olarak refakatinde çalıştıkları Müfettişlere vermekle mükelleftirler. Mülkiye Müfettişleri de bu raporlara Kaymakam Adayının göreve karşı ilgisi, bilgi ve becerisi, kaydettiği gelişme ve kişiliği yönünden kendi değerlendirmelerini belirten bir yazı ile bir nüshasını Personel Genel Müdürlüğüne, bir nüshasını da Kaymakam Adayının bağlı bulunduğu İl Valisine intikal ettirmek üzere, Teftiş Kurulu Başkanlığına gönderirler. Bir yandan da Kaymakam Adaylarının bağlı bulundukları illere dönmelerini sağlarlar.
                Kaymakam Adaylarının, Teftiş stajları ile ilgili raporları ve Müfettişlerin haklarındaki değerlendirme yazıları Staj–Rapor Dosyalarına konulur.
                Asaletin Onaylanması  
               Kaymakam Adayları; 6 aylık İl Merkez Stajını, Kaymakam Refikliğini ve Mülkiye Müfettişi refakatindeki teftiş stajını tamamlayarak, görevde en az bir yılı doldurduklarında Vali tarafından değerlendirilirler. Vali her adayın görevine karşı olan ilgisini, devam durumu, kişiliği, bilgi ve becerisini, kaydettiği gelişmeleri temsil kabiliyetini, halkla münasebetini, kılık-kıyafetlerini Refiki bulunduğu Kaymakam ve Mülkiye Müfettişinin raporlarını göz önünde tutarak kanaatini olumlu ya da olumsuz şekilde Bakanlığa yazılı olarak bildirir.
                Olumlu sicil almış ve başarılı görülmüş Kaymakam Adaylarının Bakanlıkça asaleti tasdik edilir.
                Olumsuz sicil almış ve başarısız görülmüş Kaymakam Adayları, başka bir İl Valisi yanında en çok bir yıl daha denenir. Bu süre sonunda da olumlu sicil alamayanlar hakkında 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 57 nci maddesi hükümleri uygulanır.
Kaymakam Adaylarının, Adaylık Dönemi İçerisinde Görevlerine Son Verilmesi 
               Adaylık süresi içerisinde hal ve hareketlerinde memuriyetle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları tespit edilen Kaymakam Adaylarının; Valinin teklifi, Müdürler Encümeninin kararı ve Bakan onayı ile 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 56 ncı maddesi gereğince memuriyetle ilişkileri kesilir. Ancak evvelce 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine tabi bir Kamu Kurum veya Kuruluşlarda çalışıp asaletleri, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa göre tasdik edildikten sonra Kaymakam Adaylığına atanıp 2 yıl içinde Kaymakam Adayı olarak asaleti tasdik edilmeyenler Bakanlığın Merkez veya Taşra teşkilatında Genel İdare Hizmetleri Sınıfında bir göreve atanırlar.
                Adaylardan staj esnasında kendi isteği yada Bakanlıkça sağlık yönünden Kaymakamlık mesleğini yapamayacağı tespit edilenler İçişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatındaki Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfı dışındaki diğer sınıf ve kadrolara atanırlar. Sağlık nedeniyle yapılacak atamalarda Bakanlıkça belirlenmiş olan tam teşekküllü hakem hastane raporu alınır. Diğer sınıf ve kadrolara atanma işlemi Bakan onayı ile yapılır."
                Kaymakam Vekilliği Stajı  
                Bu yönetmeliğin 16 ncı maddesi gereğince asaletleri tasdik edilen Kaymakam Adayları; Bakanlıkça boş veya yıllık izin veya sağlık  izini gibi sebeplerle açık bulunan İlçe Kaymakamlıklarına vekil olarak atanırlar.
                Zorunluluk olmadıkça Kaymakam Adayları, bulundukları ilin dışındaki illerin ilçelerine Kaymakam vekili olarak gönderilirler.
                Kaymakam Adaylarının, Kaymakam vekilliği stajı süresindeki değerlendirilmeleri, Kaymakam vekili olarak bulundukları İlçelerin bağlı olduğu İller Valilerince yapılır. Valiler, illerine bağlı İlçelerde bir aydan az olmamak kaydıyla Kaymakam vekilliğinde bulunan Kaymakam Adaylarının, Kaymakam vekilliğinden ayrılışlarını izleyen bir hafta içinde onların Kaymakam vekilliği sırasında iş tutumları, kişilikleri, bilgi ve becerileri, temsil kabiliyetleri, halkla münasebetleri, kılık ve kıyafetleri hakkındaki kanaatlerini Bakanlığa ve Staj-Rapor Dosyalarına konulmak üzere Kaymakam Adaylarının bağlı bulundukları İller Valiliğine yazılı olarak bildirirler.
                İkinci İl Merkez Stajı   
Kaymakam vekilliği görevini tamamlayan veya herhangi bir sebeple dönen Kaymakam Adaylarına Valiler İlde; Valilik Özel Kaleminde İl Protokol hizmetlerinde, kalkınma plan ve programlarının uygulanma ve izlenmesinde araştırma hizmetlerinde veya İle ait kanuni hizmetlerin yürütülmesinde görevlendirilebilirler. Ayrıca kendilerine değişik inceleme konuları vererek bir konuyu derinliğine inceleme, sonuca varma, özetleme, sunma, tartışma, rapora bağlama ve sorumluluk yüklenme yeteneklerinin geliştirilmesine de dikkat ederler. Kaymakam Adaylarının bu şekilde İl merkezinde çalıştırılmaları normal şartlarda 6 ay süreli olur. Gerektiğinde herhangi bir noktada kesilerek Kaymakam Adayları, diğer stajlara gönderilebilirler.
                Kaymakam Adaylarının İkinci İl Merkez Stajı sırasında bilgi, beceri ve davranışları açısından değerlendirilmeleri Valilerce yapılır. Valilerin kanaatleri yazılı olarak Staj-Rapor Dosyalarına konulur.
                Kaymakam Adaylarına İl Merkezlerinde Verilebilecek Görevler 
Kaymakam Adaylığı staj  sıra ve sürelerinin zorunlu haller karşısında makul ölçülerde değişik uygulanması sonucu bağlı bulundukları İller merkezinde daha uzun sürelerle kalacak Kaymakam Adayları Valilerin teklifi üzerine birinci, ikinci ve üçüncü sınıf İlçe Kaymakamlıklarına yardımcı olarak, boş veya yıllık veya sağlık izni nedeniyle açık bulunan Hukuk İşleri Müdürlüğü, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü, Sivil Savunma Müdürlüğü, Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğünde görevlendirilebilirler.
                Valiler uygun görürse Kaymakam Adaylarını Vali Yardımcılarına yardım etmekle veya verilecek diğer görevleri yürütmekle de görevlendirilebilirler.
                Kaymakamlık Tezi 
               Kaymakam Adaylarının yüksek lisans programı sonunda hazırlayacakları tez “Kaymakamlık Tezi” olarak kabul edilir.
                Tez konuları Bakanlık ile programın uygulandığı kurum tarafından birlikte tespit edilir. Yüksek lisans programı sonunda tez hazırlamayan veya hazırladığı tezi ilgili kurumca kabul edilmeyen Kaymakam Adayları Bakanlıkça belirlenecek bir konuda tez hazırlamakla yükümlü tutulurlar.
                Kaymakam Adaylığı döneminden önce veya aynı dönem içerisinde başka bir kurumda veya aynı kurumda yüksek lisans programını bitiren ve tezleri kabul edilen Kaymakam Adaylarının tezleri “Kaymakamlık Tezi” olarak kabul edilmez.
                Çeşitli nedenlerle yüksek lisans programına devam edemeyen Kaymakam Adaylarının staj safhaları ve tez konuları Bakanlıkça belirlenir. Kaymakam Adayları, 4 nüsha olarak hazırlayacakları tezlerini,  Kaymakam Adaylığı görevine başlayış tarihinden itibaren iki yıl içerisinde Bakanlık Personel Genel Müdürlüğüne vermek zorundadırlar. Bakanlıkça belirlenecek bir tarihte de ilgili komisyon huzurunda tezlerini sunarlar. Soru-Cevap şeklindeki tartışmalar sonunda başarılı veya başarısız şeklinde değerlendirme yapılır. Değerlendirmede başarısız görülen tezler, en geç bir ay içerisinde yeniden hazırlanıp, aynı usulle değerlendirilmek üzere sahibine iade edilir.
                Bakanlıkça belirlenen konular dışında tez konusu seçen, tezini zamanında teslim etmeyen veya çağrıldığı halde mazeretsiz olarak tezini sunmaya gelmeyen ya da komisyon tarafından tezi ikinci defa yeterli bulunmayanlar, tez değerlendirmede başarısız  sayılırlar. Bunlar, bir sonraki Kaymakamlık Kursuna kadar Kaymakam Adaylığına devam etmek ve Bakanlıkça belirlenecek yeni bir konuda tez  hazırlamakla yükümlüdürler. Bu tezleri de değerlendirmede “Başarısız” görülenlerin durumu Staj-Rapor dosyasına intikal etmek üzere ilgili Valiliklere bildirilir.
                Staj-Rapor değerlendirilmesi sonucunda ikinci tezinin başarısız sayıldığı anlaşılanlar Kaymakam Adaylığından Bakanlığın Merkez veya Taşra Teşkilatında Genel İdare Hizmetleri Sınıfında bir göreve atanırlar.
Bakanlıkta yapılan değerlendirmede “Başarılı” görülen tezlerin birer nüshası ilgili Kaymakam Adayının Personel Genel Müdürlüğündeki dosyasına konulur. Tezlerden bir nüshası da ilgililerin staj gördükleri Valiliklere, staj sonu değerlendirilmesinde dikkate alınmak üzere gönderilir. Diğer üç nüshası ise Türk İdare Dergisi’nde veya uygun görülürse Bakanlık yayınları arasında kitap halinde yayınlanmasının faydalı olup olamayacağının tespiti için Araştırma Planlama ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığına gönderilir. Bakanlıkça incelendikten sonra dergide yayınlanması uygun görülen tezler, sahiplerinin kabul etmeleri ve yayın kurulunca gerekli görülecek hususların yerine getirmeleri kaydıyla dergide yayınlanır.
                Tez Değerlendirme Komisyonu 
                Tez Değerlendirme Komisyonu, Personel Genel Müdürü veya görevlendireceği Genel Müdür Yardımcısının Başkanlığında, Teftiş Kurulu Başkan Yardımcılarından biri ile İller İdaresi, Mahalli İdareler, Personel Genel Müdürlüğü ve APK Kurulu Başkanlığından katılacak M.İ.A. Sınıfından en az Daire Başkanı unvanında olan birer görevli olmak üzere altı kişiden oluşur. Komisyon kararlarını çoğunlukla alır.
                Komisyon Başkanının gerekli görmesi halinde tez konusu ile ilgili kurum ve kuruluşlardan bir temsilci çağırılabilir. Bu Komisyonun tez değerlendirmesi yapabilmesi için Başkan dahil en az 6 üyenin hazır bulunması gerekir.
Kaymakamlık Kursu ve Niteliği  
Kaymakamlık kursu, Kaymakam Adaylarının Kaymakam olarak atanmalarından önce katılmak ve başarı ile bitirmekten yükümlü bulundukları son eğitim devresidir. Kaymakamlık kurslarından her biri bir dönem numarası almak ve en çok 6 ay süreli olmak üzere İçişleri Bakanlığı tarafından aşağıdaki hükümlere göre düzenlenip yürütülür.
Kaynak:
http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.4620&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=KAYMAKAM ADAYLARI YÖNETMELİĞİ
NOT: Kaymakam adaylığının yazılısı kolaydır ama sözlüsü biraz çetin geçerJ Başarılar…