20 Mayıs 2011 Cuma

MALİYE BAKANLIĞINDA MÜFETTİŞ, KONTROLÖR, DENETMEN VE UZMAN YARDIMCISI OLMA YAŞI 35 OLDU

MALİYE BAKANLIĞINDA GÖREVLİ MÜFETTİŞ, KONTROLÖR, DENETMEN VE UZMANLARIN GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİKLERİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK (Resmî Gazete: 5 Mart 2011-Sayı : 27865)

MADDE 1 - 21/5/1964 tarihli ve 11708 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Teftiş Kurulu Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"b) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 2 - 3/4/1977 tarihli ve 15898 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Millî Emlâk Kontrolörleri Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"d) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 3 - 22/12/1978 tarihli ve 16497 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörleri Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 4 - 17/10/1979 tarihli ve 16787 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Devlet Bütçe Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"b) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 5 - 7/6/1989 tarihli ve 20188 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Muhasebat Kontrolörleri Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 17 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 6 - 24/12/1994 tarihli ve 22151 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Maliye Uzmanlığı Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 7 - 5/7/1995 tarihli ve 22334 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü Muhasebe Denetmenleri Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 8 - 9/7/1995 tarihli ve 22338 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü Devlet Muhasebe Uzmanları Görev ve Çalışma
Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 9 - 24/8/1995 tarihli ve 22384 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Millî Emlâk Genel Müdürlüğü Millî Emlâk Denetmenleri Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 16 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 10 - 24/8/1995 tarihli ve 22384 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Millî Emlâk Genel Müdürlüğü Millî Emlâk Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 11 - 25/8/1995 tarihli ve 22385 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Millî Emlâk Genel Müdürlüğü Devlet Malları Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 12 - 20/8/1998 tarihli ve 23439 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Mali Suçları Araştırma Kurulu Mali Suçları Araştırma Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 13 - 19/7/2001 tarihli ve 24467 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü Muhasebe Uzmanları Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"c) Yazılı sınavın yapılacağı yılın ocak ayı başında 35 yaşını doldurmamış olmak,"
MADDE 14 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 15 - Bu Yönetmelik hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.

MİLLİ EMLAK DENETMENLİĞİ

MİLLİ EMLAK DENETMEN VE YARDIMCILARI
Milli Emlak Denetmen Yardımcıları, Defterdar veya Milli emlak dairesi başkanınca onaylanan çalışma programı çerçevesinde il ve ilçelerdeki milli emlak ve devlet mallarına ilişkin işlemleri, mevzuata uygunluk yönünden denetlemek ve denetim sırasında milli emlak ve devlet malları ile ilgili her türlü kayıt ve bilgiyi incelemekle ve aşağıda belirtilen görevleri yapmakla yükümlü olan denetmene görev ve işlemlerin yürütülmesinde yardımcı olan kişilerdir. Denetmenler, millî emlâk dairesi başkanı olan illerde millî emlâk dairesi başkanına, diğer illerde defterdara bağlı olarak görev yaparlar. Denetmenlerin sayıca çok olduğu illerde denetmenlerin faaliyetlerini koordine etmek üzere defterdar tarafından bir denetmen başkan olarak görevlendirilir.

MİLLİ EMLAK DENETMENLERİNİN GÖREV VE YETKİLERİ
Milli Emlak Denetmenlerinin görevler ve yetkileri 178 sayılı Maliye Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 39 uncu Maddesi ile bu Kanun Hükmünde Kararnamenin 543 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile değişik 13, 34 ve 43 üncü maddeleri ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa dayanılarak hazırlanan; Maliye Bakanlığı Millî Emlâk Genel Müdürlüğü Millî Emlâk Denetmenleri Görev Ve Çalışma Yönetmeliğinde belirlenmiştir. Buna göre Milli Emlak Denetmenlerinin başlıca görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
Defterdar adına görev yapan denetmenler;
Defterdar veya millî emlâk dairesi başkanınca onaylanan çalışma programları çerçevesinde, il ve ilçelerdeki millî emlâk ve Devlet mallarına ilişkin işlemleri, mevzuata uygunluk yönünden denetlemek ve denetim sırasında millî emlâk ve Devlet malları ile ilgili her türlü kayıt ve belgeyi gizli de olsa incelemek,
Görev alanındaki iş ve işlemlere ilişkin olarak her türlü mal mevcudunu saymak ve tespit etmek,
Memur suçlarının kovuşturulmasına ilişkin mevzuat çerçeve- sinde memurlar hakkında soruşturma yapmak,
Defterdarın veya millî emlâk dairesi başkanının vereceği diğer işleri yapmak,görev ve yetkilerine sahiptirler
Denetmenler ilgili mevzuat gereğince kendilerine verilen görevleri eksiksiz ve zamanında yerine getirmekten sorumludurlar.
Denetmenler, görevlerini yerine getirirken ilgili mevzuatta yer alan ve memuriyet sıfat ve görevlerinin gerektirdiği yasaklayıcı hükümlere uymak zorundadırlar.

MİLLİ EMLAK DENETMEN YARDIMCILARININ YETİŞTİRİLMESİ
Denetmen yardımcılarının yetiştirilmesinde;
Denetmenliğin ve idareciliğin gerektirdiği nitelikleri kazandırmak,
Görev ve yetki alanlarına giren yürürlükteki mevzuat ile denetim, inceleme ve soruşturma konularında tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,
Şahsiyetlerini mesleğin gerektirdiği niteliklere göre geliştirmek,
Rapor yazma tekniği konusundaki bilgi ve becerilerini artırmak,
Bilimsel çalışma ve araştırma alışkanlığını kazandırmak, amacı güdülür.
Denetmen yardımcılığına atananlar, Genel Müdürlükçe 4 aydan az olmamak üzere temel meslekî eğitim kursuna tabi tutulurlar. Eğitim programı uygulamalı ve teorik olmak üzere iki kısımdan oluşur. Bu program genel bilgiler, millî emlâk ve Devlet mallarına ilişkin mevzuat, denetim ve soruşturma usulleri ile rapor yazma tekniği konularını kapsar.
Temel meslekî eğitim kursunda adayların başarılı olabilmeleri için görmüş oldukları her ders sonucu yapılacak sınavlarda, her dersten 100 tam puan üzerinden en az 60 puan almaları zorunludur.
Denetmen yardımcıları görev yerlerine atanmalarından itibaren ikinci yılın sonuna kadar denetmenlerin refakatinde çalışırlar ve düzenlenecek raporları birlikte imza ederler. Bu süreye temel meslekî eğitim kursunda geçen süreler dahildir. Denetmen yardımcıları iki yıllık refakat süresinde bağımsız inceleme, teftiş ve soruşturma yapamazlar. Her refakat dönemi sonunda millî emlâk denetmenleri, refakatlerinde çalışan millî emlâk denetmen yardımcılarıyla ilgili, şekli Genel Müdürlükçe belirlenecek refakat değerlendirme formunu doldurarak Defterdarlık kanalıyla Genel Müdürlüğe gönderirler. İki yılın sonunda denetmen yardımcılarına refakat çalışmalarında başarılı bulundukları ve olumlu sicil aldıkları takdirde Genel Müdürlükçe re’sen inceleme, teftiş ve soruşturma yetkisi verilir. Bu yetkiyi alanlar 1 yıl süre ile re’sen yetkili denetmen yardımcısı olarak görev yaparlar

ÖZLÜK HAKLARI
Milli Emlak Denetmenleri ile yardımcıları, 657 sayılı devlet memurları kanunu hükümlerine tabi olarak çalışır,
Milli Emlak Denetmenleri kamu konutlarından (lojman) sıra tahsisli olarak yararlanmaktadır.
Milli Emlak Denetmen Yardımcılarının 15.08.2010 tarihli maaş bordrosu örneğine göre maaşları ; 1930-TL’dir (mesai ve aile yardımı hariç)

MİLLİ EMLAK DENETMEN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI
A- Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)
Milli Emlak Denetmen Yardımcılığına atanabilmek için öncelikle Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Başkanlığı’nca yapılan, Kamu Personeli Seçme Sınavında (KPSS) başarılı olmak
gerekmektedir.
Milli Emlak Denetmen Yardımcılığı Giriş Sınavına katılabilmek için öncelikle ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavında (KPSS) Genel Müdürlüğümüz için öngörülen puan türünde (KPSS42) başarılı olmak gerekmektedir.
KPSS42 Puan İçeriği
Genel Yetenek:0,15
Genel Kültür:0,15
Hukuk:0,3
İktisat:0,1
Maliye:0,1
Muhasebe:0,1
Yabancı Dil:0,1

B- Milli Emlak Denetmen Yardımcılığı Giriş Sınavı
Sınava Başvuru Şartları
a- 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesinde belirtilen genel şartları haiz olmak,
b- Üniversitelerin en az 4 yıllık lisans öğrenimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerini veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtiçi veya yurtdışındaki öğrenim kurumlarından birini bitirmiş olmak,
c-Erkek adaylar bakımından askerliğini yapmış, erteletmiş veya askerlikten muaf olmak,
ç- Sınavın açıldığı yılın Ocak ayı başında (01.01.1980 tarihi ve sonrasında doğanlar) (2010 yılı için) 30 yaşını doldurmamış olmak
d- Daha önce Milli Emlak Denetmen Yardımcılığı sınavına katılmamış veya en fazla bir kez katılmış olmak,
2-Giriş Sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere aşağıda belirtilen konu gruplarından
yapılır.
a) Matematik ve İstatistik,
b) İktisat Grubu : Makro ve Mikro İktisat ile Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar.
c) Maliye Grubu: Maliye Teorisi, Maliye Politikası ve Kamu Maliyesi.
d) Hukuk Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku(Genel Hükümler-İdari Yargı), Ceza Hukuku (Genel Hükümler), Ticaret Hukuku (Genel Hükümler-Şirketler-Kıymetli Evrak), Borçlar Hukuku, Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç) ve İcra İflas Hukuku (Genel Hükümler).
e) Muhasebe Grubu: Genel Muhasebe.

Sınavın Değerlendirilmesi:
Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmazlar. Yazılı sınavda başarılı sayılmak için 100 tam puan üzerinden 70 puan almak gerekir. Sınav sonuçları sınav bitim tarihinden itibaren 30 gün içinde liste halinde “www.milliemlak.gov.tr” web adresinde ve uygun yerlere asılarak duyurulur. Yazılı sınav sonuçları tutanağa bağlanır ve sınavı kazananlar, adreslerine yapılacak tebligatla sözlü sınava çağrılırlar. Sözlü sınavda başarılı olabilmek için 100 tam puan üzerinden en az 70 puan almak gerekir. Sınav sonuçları Sınav Kurulu tarafından tutanakla tespit edilir ve başarı sırasına göre liste halinde uygun yerlere asılır. Ayrıca, sınavı kazananlara yazılı olarak bildirilir.

Kaynak: web.milliemlak.gov.tr/kurumsal/tanitim_brosurleri/mile_denetmen_yrd_tanitim_brosuru.pdf

MİLLİ EMLAK UZMANLIĞI

MİLLİ EMLAK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kamu idareleri, kendilerine verilmiş olan görev ve hizmetleri yürütebilmek için, taşınır ve taşınmazlara, araç ve gereçlere ihtiyaç duyarlar. Kamu hizmetlerinde kullanılan bu malların tümü; “Devlet Malları”, “Devlet Emlaki”, “İdare Malları”, “İdare Emlaki”, “Milli Emlak”, “Kamu Malları”, “Hazine Malları”, gibi kavramlarla ifade edilmektedir.
            Günümüzde kullanılagelen “Millî emlak” kavramı; Hazinenin özel mülkiyetinde bulunan ve Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerleri de içine alan ve bir bütün olarak Hazine taşınmazlarını ifade eden bir kavramdır.
Devlet malları ile ilgili genel olarak görevli ve yetkili kuruluş, Maliye Bakanlığıdır. Maliye Bakanlığının görevlerinin belirtildiği 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2/g maddesinde bu husus “ Devlete ait malları yönetmek, kamu malları ile kamu kurum ve kuruluşlarının taşınmazları konusundaki yönetim esaslarını belirlemek ve bunlara ilişkin diğer işlemleri yapmak” olarak açık bir şekilde ifade edilmiştir.
Maliye Bakanlığının 178 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2/g maddesinde belirtilen görev, Bakanlığın ana hizmet birimi olan Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından aynı Kararnamenin 13 üncü maddesinde belirlenen görevler çerçevesinde yerine getirilmektedir.
MİLLİ EMLAK UZMANLARININ GÖREV VE YETKİLERİ
Millî emlâk uzmanları; Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve diğer mevzuatta belirtilen iş ve işlemlerden kendilerine verilenleri yapmak, Görevleriyle ilgili mevzuatın uygulamada aksayan yönleri ve bu konudaki görüş ve önerilerini yazılı olarak bildirmekle, görevlidirler.
Millî emlâk uzman ve uzman yardımcıları görevlendirildikleri bölümün yönetiminden sorumlu müdür yardımcısı tarafından kendilerine verilen görevleri mevzuata uygun olarak ve zamanında yerine getirmemekten dolayı müdür yardımcısına karşı sorumludurlar. Millî emlâk uzman ve yardımcıları, verilen işlerin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmemesinden doğan hazine zararlarından sorumlu tutulurlar
MİLLİ EMLAK UZMAN YARDIMCILARININ YETİŞTİRİLMESİ
Millî emlâk uzman yardımcılarının yetiştirilmesindeki amaç;
  • Millî emlâk uzmanlığının ve idareciliğin gerektirdiği nitelikleri kazandırmak,
  • Görev alanına giren yürürlükteki mevzuat konusunda ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,
  • Şahsiyetlerini mesleğin gerektirdiği niteliklere göre geliştirmek,
  • İnceleme, araştırma ve analiz alışkanlığını kazandırmak,
  • Yabancı dil bilgilerinin geliştirilmesi hususunda imkan tanımaktır.
  • Millî emlâk uzman yardımcılığına atananlar Genel Müdürlükçe dört aydan az olmamak üzere temel meslekî eğitim kursuna tabi tutulurlar.
Bu kurslarda öğreticiler; maliye müfettişleri, millî emlâk kontrolörleri, daire başkanları ve şube müdürleri ile Genel Müdürlükçe görevlendirilecek diğer yetkililerden oluşur. Temel meslekî eğitim kursunda adaylar, millî emlâk ve kamu mallarına ilişkin kanunların esasları ağırlıklı olmak üzere Genel Müdürlükçe belirlenen konularda eğitime tabi tutulurlar.
Temel meslekî eğitim kursunda adayların başarılı olabilmeleri için görmüş oldukları her ders sonucu yapılacak sınavlarda her dersten 100 tam puan üzerinden en az 60 puan almaları zorunludur.
Adaylar temel meslekî eğitim kursunun sonunda ihtiyaç bulunan il defterdarlıklarında veya millî emlâk dairesi başkanlıklarına bağlı birimlerde en az bir yıl süre ile stajyer olarak çalıştırılırlar. Staj çalışmaları sonunda bir rapor hazırlarlar. Hazırlayacakları raporda yaptıkları çalışmaları, inceledikleri mevzuatı özetler, kendi görüş ve önerilerini belirtirler. Bu raporla birlikte staj yaptığı birim amirleri de adayın bilgisi ve genel davranışları hakkında hazırladıkları raporu Genel Müdürlüğe verirler.

Staj çalışmaları sonunda başarılı görülen adayların asaleti Genel Müdürlüğün teklifi, Bakanlık Makamı’nın onayı ile tasdik edilir. Staj çalışmaları sonunda başarılı görülen adaylar defterdarca uygun görülen bölüm veya servislerde görevlendirilir. Staj çalışmaları sonunda başarılı olamayan adaylar ise istemeleri halinde millî emlâk memurluğuna atanırlar.
MİLLİ EMLAK UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI
Milli Emlak Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavına katılabilmek için öncelikle ÖSYM tarafından yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavında (KPSS) Genel Müdürlük için öngörülen puan türünde (KPSS42) başarılı olmak gerekmektedir. (2010 yılında yapılan sınavda en az 70 puan istenmiş)
KPSS42 Puan İçeriği
Genel Yetenek:0,15
Genel Kültür:0,15
Hukuk:0,3
İktisat:0,1
Maliye:0,1
Muhasebe:0,1
Yabancı Dil:0,1
Sınava Başvuru Şartları
a- 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesinde belirtilen genel şartları haiz olmak,
b- Üniversitelerin en az 4 yıllık lisans öğrenimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, İktisat, İşletme ve İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerini veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtiçi veya yurtdışındaki öğrenim kurumlarından birini bitirmiş olmak,
c -Erkek adaylar bakımından askerliğini yapmış, erteletmiş veya askerlikten muaf olmak,
ç -Sınavın açıldığı yılın Ocak ayı başında (01.01.1980 tarihi ve sonrasında doğanlar) (2010
yılı için) 30 yaşını doldurmamış olmak
d - Daha önce Milli Emlak Uzman Yardımcılığı sınavına katılmamış veya en fazla bir kez katılmış olmak,
Giriş Sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere aşağıda belirtilen konu gruplarından yapılır:
a) Matematik ve İstatistik,
b) İktisat Grubu : Makro ve Mikro İktisat ile Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar.
c) Maliye Grubu: Maliye Teorisi, Maliye Politikası ve Kamu Maliyesi.
d) Hukuk Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku(Genel Hükümler-İdari Yargı), Ceza Hukuku (Genel Hükümler), Ticaret Hukuku (Şirketler-Kıymetli Evrak), Borçlar Hukuku, Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç) ve İcra İflas Hukuku (Genel Hükümler).
e) Muhasebe Grubu: Genel Muhasebe.
f) Yabancı Dil (İngilizce, Fransızca ve Almanca Dillerinden birisi),
Sınavın Değerlendirilmesi:
Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmazlar. Yazılı sınavda başarılı sayılmak için 100 tam puan üzerinden 70 puan almak gerekir. Sınav sonuçları sınav bitim tarihinden itibaren 30 gün içinde liste halinde “www.milliemlak.gov.tr” web adresinde ve uygun yerlere asılarak duyurulur. Yazılı sınav sonuçları tutanağa bağlanır ve sınavı kazananlar, adreslerine yapılacak tebligatla sözlü sınava çağrılırlar. Sözlü sınavda başarılı olabilmek için 100 tam puan üzerinden en az 70 puan almak gerekir. Sınav sonuçları Sınav Kurulu tarafından tutanakla tespit edilir ve başarı sırasına göre liste halinde uygun yerlere asılır. Ayrıca, sınavı kazananlara yazılı olarak bildirilir. Giriş sınavını kazananlardan, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz, ataması yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talebinde bulunamazlar.
ÖZLÜK HAKLARI
Milli Emlak Uzmanları ile Yardımcıları, 657 sayılı devlet memurları kanunu hükümlerine tabi olarak çalışır, Milli Emlak Uzmanları kamu konutlarından (lojman) sıra tahsisli olarak yararlanmaktadır. Milli Emlak Uzman Yardımcılarının 15.08.2010 tarihli maaş bordrosu örneğine göre maaşları ; 1750-TL’dir. (mesai ve aile yardımı hariç)
Kaynak: http://eweb.milliemlak.gov.tr/kurumsal/tanitim_brosurleri/mile_uzman_yrd_tanitim_brosuru.pdf

19 Mayıs 2011 Perşembe

ÜNİVERSİTELERİN AKADEMİK KADRO İLANLARI

İlan edilen öğretim elemanı kadrolarına yapılacak müracaatlar ile atamalarda 31.07.2008 tarihli Resmi gazetede yayımlanan Öğretim Üyesi Dışındaki Öğretim Elemanı Kadrolarına Naklen Veya Açıktan Yapılacak Atamalarda Uygulanacak Merkezi sınav İle Giriş Sınavlarına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Hükümleri Uygulanmaktadır. İlgili Yönetmeliğe ulaşmak için aşağıdaki bağlantı kullanılabilirsiniz::

Tüm üniversitelerin Akademik Kadro ilanlarına ulaşmak için aşağıdaki bağlantıyı kullanabilirsiniz:

18 Mayıs 2011 Çarşamba

"TÜRKİYE'NİN HAVACILIK VE UZAY ALANINDA İLK İHTİSAS ÜNİVERSİTESİ" TÜRK HAVA KURUMU TARAFINDAN ANKARA’DA KURULDU…

Türk Hava Kurumu tarafından, ülkemizin havacılık ve uzay alanında ihtiyaç duyduğu personelin karşılanması için dev bir adım atıldı ve THK Üniversitesinin kurulması için gerekli yasal süreç tamamlandı. THK Üniversitesi ile ilgili kanun, Cumhurbaşkanımız tarafından onaylandı ve 3 Mart 2011 Perşembe günkü 27863 sayılı Resmi Gazetede yayımlandı.

          Bu kapsamda Ankara’da “Türk Hava Kurumu Üniversitesi” adı altında bir vakıf üniversitesi kuruldu. "Türkiye'nin Havacılık ve uzay alanında ilk ihtisas üniversitesi" olan bu üniversite bünyesinde; Havacılık-Uzay Bilimleri, Mühendislik, İşletme, Hava Ulaştırma Fakülteleri ile Havacılık-Uzay Bilimleri, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler Enstitüleri faaliyet gösterecek. Üniversite’nin merkezi ise Ankara’da bulunacak.

          “Türk Hava Kurumu Üniversitesi” havacılık sektöründe faaliyet gösteren çok sayıda kuruluş ile yapacağı iş birliği sayesinde mezunlarına iş garantisi sağlayacak.

          Havacılık ve Uzay alanında yükseköğretim hizmeti verecek üniversitede Uzay Mühendisliği, Havayolu İşletmeciliği, Havaalanı İşletmeciliği, Hava Trafik Yönetimi, Mekatronik Mühendisliği, Havacılık Elektroniği ve Kabin Hizmetleri konularındaki eğitimlerin yanı sıra Ankara ve İzmir’de bulunacak pilotaj bölümlerinde lisans düzeyinde (4 yıllık) pilotluk eğitimi de verilecek. Bu eğitime ek olarak farklı bölümlerden mezun olmuş ancak pilotluk mesleğine hevesli öğrencilere de yüksek lisans programı uygulanacak.

17 Mayıs 2011 Salı

MALÎ HİZMETLER UZMANLIĞI

 Mali Hizmetler Uzman yardımcılığına giriş
(1) Malî hizmetler uzmanlığı mesleğine özel yarışma sınavı sonucunda uzman yardımcısı olarak girilir.
(2) Alınacak uzman yardımcılarının sayısı, idarelerin kadro ve pozisyon durumları ile taleplerine göre Bakanlık (Maliye Bakanlığı) tarafından belirlenir.

Yazılı sınav ve başvuru şartları
(1) Özel yarışma sınavının yazılı bölümü çoktan seçmeli test usulüne göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılır.
(2) Yazılı sınavın tarihi ve yeri, başvuru şartları, son başvuru tarihi, sınav konuları, atama yapılacak kadro ve pozisyon sayısının idareler itibarıyla dağılımı, sınava kaç kişinin çağrılacağı, başvuruda istenen belgeler ile diğer hususlar Bakanlık tarafından sınav tarihinden en az 60 gün önce Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde  yayımlanır, Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur. Son başvuru tarihi ile yazılı sınav tarihi arasında en az 30 günlük süre bırakılır.
(3) Özel yarışma sınavının yazılı bölümüne, Kamu Personel Seçme Sınavından Bakanlık tarafından belirlenen puan türünden ilanda belirtilen asgari puanı almış adaylar çağırılır. Sınava çağırılacak aday sayısı açıktan atama izni alınmış kadro ve pozisyon sayısının 20 katından fazla olmamak üzere Bakanlık tarafından belirlenir.
(2010 Yılı Uzman Yardımcılığı Sınavında Kamu Personel Seçme Sınavı KPSSP49 puan türünden 75 (yetmişbeş) ve üzerinde puan almış olmak koşulu yer almıştır)
(4) Adayların özel yarışma sınavına katılabilmeleri için aşağıda belirtilen şartları da taşımaları gerekir.
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde belirtilen genel şartları taşımak,
b) En az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak,
c) Sınavın yapıldığı yılın başı itibarıyla 30 yaşını doldurmamış olmak.

Yazılı sınav konuları ve değerlendirme
(1) Yazılı sınav soruları aşağıda belirtilen konu gruplarını kapsayacak şekilde hazırlanır.
a) İktisat:
1) Makro İktisat ve Mikro İktisat, 
2) Uluslararası İktisat,
3) Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar.
b) Maliye:
1) Kamu Maliyesi (Kamu Gelirleri, Kamu Harcamaları, Bütçe, Kamu Borçları),
2) Maliye Politikası,
3) Türk Vergi Sisteminin Genel Esasları.
c) Hukuk:
1) Anayasa Hukuku,
2) İdare Hukuku (Genel Hükümler-İdari Yargı),
3) Ceza Hukuku (Genel Hükümler),
4) Borçlar Hukuku,
5) Medeni Hukuk (Aile Hukuku hariç),
6) İcra ve İflas Hukuku (Genel Hükümler).
ç) Muhasebe:
1) Genel Muhasebe,
2) Malî Analiz ve Raporlama.
d) Yabancı dil (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden herhangi biri).
(2) Yazılı sınav sonuçları, (a) ve (b) konu grupları için yüzde 25’er, (c) ve (ç) konu grupları için yüzde 20’şer ve (d) konu grubu için yüzde 10 oranlarında ağırlıklandırılarak değerlendirilir.
Yazılı sınava ilişkin diğer hususlar
(1) Yazılı sınava başvuruda istenecek bilgi ve belgeler, başvuru sırasında adaylardan alınacak sınav bedeli, sınav yerleri, soruların konulara göre dağılımı, sınavın yürütülmesinde gözetilecek hususlar, sınavın tarihi ve süresi, kazananların belirlenmesi, tercihler ve yerleştirmeye ilişkin hususlar, sınav ve yerleştirme sonuçlarının Bakanlığa, idarelere ve adaylara bildirilmesi ve açıklanması ile diğer hususlar Bakanlık ile Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi arasında yapılacak protokolde belirlenir.
(2) Sınava girmeye hak kazanan adaylara Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından fotoğraflı sınav giriş belgesi verilir. Sınava girerken bu belgenin fotoğraflı kimlik belgesiyle beraber gösterilmesi zorunludur.

Sözlü sınav
(1) Yazılı sınavdan yüz (100) tam puan üzerinden en az yetmiş (70) puan alan adaylar sözlü sınava çağırılır.
(2) Sözlü sınav Bakanlıkta yapılır. Sözlü sınavın yeri, günü ve saati ile sınava katılacakların listesi Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur ve Bakanlık tarafından adaylara yazılı olarak bildirilir.
(3) Sözlü sınavda, yazılı sınav konularının yanı sıra, adayların kavrama ve muhakeme gücü, anlatım yeteneği, genel kültürü, tutum ve davranışları gibi özellikleri değerlendirilir.
(4) Sözlü sınavda adaylara sınav komisyonu başkan ve üyelerinin her biri tarafından yüz (100) tam puan üzerinden not verilir. Verilen notların aritmetik ortalaması adayın sözlü sınav notunu teşkil eder.
(5) Sözlü sınav sonuçları, sınav komisyonu tarafından bir tutanakla tespit edilir, adaylara yazılı olarak bildirilir ve Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur; varsa itirazların değerlendirilmesinden sonra en az elli (50) puan alanlar yerleştirmeye tabi tutulmak üzere Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine yazılı olarak bildirilir.

Sözlü sınav komisyonu
(1) Sınav komisyonu Bakanlıktan alınacak onayla belirlenir.
(2) Sınav komisyonu, Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürü veya görevlendireceği genel müdür yardımcısının başkanlığında Bakanlıktan en az daire başkanı düzeyinde iki üye ile idarelerin strateji geliştirme başkanlıkları ve strateji geliştirme daire başkanlıkları arasından belirlenecek en az daire başkanı düzeyinde dört üye olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Aynı şekilde birer yedek üye belirlenir.  Bakanlık tarafından gerekli görülmesi halinde birden fazla sınav komisyonu kurulabilir.
(3) Sınav komisyonu üye tam sayısı ile toplanır.
(4) Sınav komisyonu başkan ve üyelerinin; eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dahil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dahil) kayın hısımlarının veya evlat edinilmiş çocuklarının sınava katılması halinde, bunların başkanlık veya üyelikleri sona erdirilir ve bunların yerine yedek üyeler arasından görevlendirme yapılır.

Sınav sonucunun değerlendirilmesi ve yerleştirme
(1) Yazılı ve sözlü sınavda başarılı olan adayların özel yarışma sınavı notu, bu sınavlarda aldıkları notların aritmetik ortalamasıdır.
(2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi, özel yarışma sınav notu en yüksek olandan başlayarak adayların başarı sırasını tespit eder. Özel yarışma sınav notunun eşitliği halinde yazılı sınav notu yüksek olan adaya, bunların da eşit olması halinde Kamu Personel Seçme Sınavı puanı yüksek olan adaya öncelik verilir. Bu şekilde öncelik alan adayların yazılı sınav notu ve/veya Kamu Personel Seçme Sınavı puanı listede ayrıca gösterilir.
(3) Adaylar özel yarışma sınavındaki başarı sıraları ve yaptıkları tercihlere göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından idarelere yerleştirilirler.

Sınav sonuçlarına itiraz
(1) Adaylar gerekçelerini belirtmek suretiyle sınav sonuçlarına yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren en geç 5 iş günü içinde, yazılı sınav için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine, sözlü sınav için Bakanlığa yapılır. İtirazlar, idarenin evrak kayıt tarihinden itibaren en geç 5 iş günü içinde değerlendirilerek sonucu yazılı olarak ilgiliye bildirilir. Sözlü sınav sonuçlarına itirazlar sınav komisyonu tarafından değerlendirilir.

Uzman yardımcılığına atama
(1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili idarelere yerleştirilenlerden, yerleştirme sonuçlarının Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından açıklandığı tarihten itibaren 10 iş günü içerisinde aşağıda belirtilen belgelerle birlikte yerleştirildikleri idarelere başvuranlar, malî hizmetler uzman yardımcısı olarak atanırlar. Bu süre içerisinde başvurmayanların atama işlemi yapılmaz.
 (2) İdareler, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından kendilerine yapılan bildirimden itibaren en geç dört ay içinde atama işlemlerini tamamlamak zorundadır. İdareler sınav ve yerleştirme sonucuna göre yaptıkları atamalar ile atama yapılamayan kadro veya pozisyonları bu sürenin sonundan itibaren 15 gün içinde Bakanlığa bildirir.
(3) Özel yarışma sınavında başarılı olup herhangi bir idareye yerleştirilemeyen adaylar arasından, tercih edilmediği için yerleştirme yapılamayan veya yerleştirme yapıldığı halde çeşitli nedenlerle atama yapılamayan boş kadro veya pozisyonlara, Bakanlık tarafından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine, bir defadan fazla olmamak üzere Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen esaslara göre ek yerleştirme yaptırılabilir.

Uzman yardımcılarının yetiştirilmesi
(1) Uzman yardımcıları, bu göreve atandıktan sonra en az üç yıl yardımcılık dönemi geçirirler.
(2) Uzman yardımcılarının yetiştirilmelerinde kişisel çaba ve çalışmaları esas olmakla birlikte, idarelerin malî hizmetler birimi ve Bakanlık tarafından hazırlanacak yetiştirme programları çerçevesinde en iyi biçimde yetiştirilmelerine özen gösterilir.
(3) Uzman yardımcılarının yetiştirilmesinde;
a) İlgili mevzuat ve uygulaması ile görev alanlarına giren diğer konularda ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,
b) Araştırma, inceleme, analiz ve çözüm üretme yeteneklerini geliştirmek,
c) Mesleğin gerektirdiği niteliklerin gelişip yerleşmesini sağlamak,
amaçları güdülür.
(4) Uzman yardımcılarının uzmanların gözetiminde yetiştirilmelerine özen gösterilir.

Uzman yardımcılarının yetiştirilme şekli
(1) Uzman yardımcıları üç aşamalı bir yetiştirme programına tabi tutulur.
(2) İdareler, hazırlayacakları eğitim programı çerçevesinde uzman yardımcılarına, göreve başladıkları tarihten itibaren 6 ay içinde en az 120 saat süreyle görev alanlarıyla ilgili konularda hizmet içi eğitim verir.
(3) Uzman yardımcılarına, 120 saatten az olmamak üzere 16 ncı maddede belirtilen konularda Bakanlık tarafından mesleki eğitim verilir. İdareler, Bakanlık tarafından düzenlenecek mesleki eğitim programlarına uzman yardımcılarının katılımını sağlamakla yükümlüdür. Eğitime alınan uzman yardımcıları eğitim süresince görevli sayılırlar.
(4) Uzman yardımcılarına, üç yılın dolmasından en az bir yıl önce, önerileri de alınmak suretiyle idareleri tarafından belirlenecek bir araştırma konusu verilir. Verilen konuyla ilgili araştırma raporları, uzman yardımcıları tarafından hazırlanarak üç yılın dolmasından en az üç ay önce idarelerine verilir. Araştırma raporları, idarelerde üst yönetici tarafından en az üç kişiden oluşturulacak bir araştırma raporu komisyonu tarafından bir ay içerisinde yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir ve sonucu uzman yardımcılarına bildirilir. Komisyon tarafından araştırma raporları eksik veya yetersiz bulunan uzman yardımcılarına, üç haftadan az olmamak üzere yeteri kadar süre verilir ve kendilerinden araştırma raporlarını düzeltmeleri istenir. Araştırma raporlarının bir örneği ile verilen puanlar üç yılın dolmasından en az 15 gün önce Bakanlığa gönderilir.
(5) İdareler ve Bakanlık tarafından yapılacak eğitimlerin programlanması ve uygulanmasına, uzman yardımcılarının bu eğitimlerdeki başarı düzeylerinin ölçülmesine, araştırma raporu hazırlanmasına, değerlendirilmesine ve araştırma raporu komisyonu oluşturulmasına ilişkin diğer hususlar Bakanlık tarafından belirlenir.

Yeterlik sınavı
(1) Yeterlik sınavı, Yönetmeliğin 9 uncu maddesine göre oluşturulacak sınav komisyonu veya komisyonları tarafından klasik usulde ve iki oturumda gerçekleştirilecek yazılı sınav ile sözlü sınavdan oluşur.
(2) Yeterlik sınavının yapılacağı yer ve tarih, sınava girecek uzman yardımcılarına tebliğ edilmek üzere idarelerine iki ay önceden yazılı olarak bildirilir.
(3) Yazılı sınav 16 ncı maddede belirtilen birinci grup konular için altmış (60) puan, ikinci grup konular için kırk (40) puan olmak üzere yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda en az altmış beş (65) puan alanlar başarılı olmuş sayılırlar ve Bakanlık tarafından belirlenecek tarihlerde sözlü sınava alınırlar.
(4) Sözlü sınavda uzman yardımcılarının yetiştirilme döneminde katıldıkları eğitimlerdeki başarı düzeyleri, mesleğin gerektirdiği bilgi, beceri ve nitelikleri kazanıp kazanmadıkları ve görev alanlarını ilgilendiren mevzuata ve uygulamaya hâkimiyet dereceleri yüz (100) tam puan üzerinden değerlendirilir. Bu sınavda da başarılı olunabilmesi için en az altmış beş (65) puan alınması şarttır.

Yeterlik sınav konuları
(1) Yeterlik sınavı aşağıda belirtilen konulardan yapılır.
a) Birinci grup,
1) Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili mevzuat,
2) Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ve uygulaması,
3) İhale kanunları ve ilgili mevzuat,
4) Harcırah Kanunu ve ilgili mevzuatı,
5) Personel kanunları ve ilgili mevzuat.
b) İkinci grup,
1) Sayıştay Kanunu,
2) Sosyal güvenlik mevzuatı,
3) Milli emlak mevzuatının genel esasları,
4) Gelir mevzuatının genel esasları,
5) Mahalli idareler ve yüksek öğretim mevzuatının malî hükümleri,
6) Devlet muhasebesi, malî istatistikler ve raporlama,
7) Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği,
8) Kamu idarelerinin teşkilatlanmasına ilişkin mevzuat.

Yeterlik sınav notu
(1) Yeterlik sınav notu, yazılı sınav notunun yüzde ellisi, sözlü sınav notunun yüzde yirmi beşi ve araştırma raporu notunun yüzde yirmi beşinin toplamından oluşur.
(2) Yeterlik sınavında başarılı sayılabilmek için yeterlik sınav notunun en az yetmiş (70) puan olması gerekir.
(3)Yeterlik sınavında başarılı olanlar Bakanlık ilan panolarında asılmak ve elektronik ortamda yayımlanmak suretiyle duyurulur, sınava katılanlara ve idarelerine yazılı olarak bildirilir.

Uzmanlığa atanma
(1) Yeterlik sınavında başarılı olan uzman yardımcıları, idareleri tarafından Malî Hizmetler Uzmanı kadro veya pozisyonlarına atanırlar.

Yeterlik sınavında başarısızlık
(1) Yeterlik sınavında başarılı olamayan uzman yardımcıları bir daha yeterlik sınavına alınmazlar.
(2) Belgeyle ispatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın yeterlik sınavına katılmayanlar ile yeterlik sınavında başarılı olamayanlar uzmanlığa atanmazlar ve uzman yardımcılığıyla ilişikleri kesilerek durumlarına uygun başka bir kadro veya pozisyona atanırlar.

Uzman ve uzman yardımcılarının görev ve sorumlulukları
(1) Uzman ve uzman yardımcıları aşağıda belirtilen görevleri yürütürler.
a) 5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinde sayılan görevlere ilişkin olarak kendilerine verilen iş ve işlemleri yapmak,  
b) 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesinde sayılan görevlere ilişkin olarak kendilerine verilen iş ve işlemleri yapmak,
c) Kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergelerle malî hizmetler birimlerine verilen görevlerden kendilerine verilen diğer iş ve işlemleri yapmak,
ç) Görevleriyle ilgili mevzuatın uygulanmasına ilişkin görüş ve önerilerini bildirmek,
d) Görev alanlarıyla ilgili araştırma, inceleme ve etüt yapmak ve bunları raporlamak,
e) İdareleri tarafından yapılacak eğitim programı hazırlık çalışmalarına ve uygulamalarına katılmak,
f) Amirleri tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Uzman ve uzman yardımcıları kendilerine verilen görevleri mevzuata, plan ve programlara uygun olarak zamanında ve eksiksiz yerine getirmekten sorumludurlar.

Uzman ve uzman yardımcılarının görev esasları
(1) Uzman ve uzman yardımcıları, malî hizmetler birimi dışında çalıştırılamaz. Uzman ve uzman yardımcılarına Yönetmelikte belirtilen görevler dışında görev verilemez.
(2) İdarelerin, uzman ve uzman yardımcılarını malî hizmetler biriminin tüm fonksiyonlarında bilgi ve deneyim elde etmelerini sağlamak üzere dengeli bir şekilde görevlendirmeleri esastır.

Mesleki yeterlilik ve özen
(1) Uzmanlar, görevlerinin gerektirdiği mesleki yeterliliği geliştirmek zorundadır.
(2) İdareler, uzmanların çalışma isteklerini artırmak, mesleki yönden gelişmelerini ve yenilikleri izlemelerini sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
(3) Uzmanlar, idareler tarafından belirlenecek programlar çerçevesinde staj ve araştırma yapmak, yabancı dil bilgilerini ilerletmek, mesleki bilgi ve görgülerini artırmak amacıyla genel hükümlere göre yurtdışına gönderilebilirler.

Uzmanların eğitimi
(1) Uzmanlar, mesleki yeterliliklerinin sürekliliğini ve geliştirilmesini sağlamak üzere, her üç yılda idareler tarafından 100 saatten, Bakanlık tarafından ise 60 saatten az olmamak üzere düzenlenecek programlar dahilinde eğitime tabi tutulurlar.
(2) Uzmanların eğitim programlarına katılımlarını sağlamak üzere idareler tarafından gerekli tedbirler alınır.
(3) Uzmanların üst görevlere atanmalarında katıldıkları eğitimler ve aldıkları sertifikalar da dikkate alınır.

Kurumlar arası naklen geçiş
(1) İdarelerde uzman kadrolarına atandıktan sonra bu kadroda 657 sayılı Kanuna tabi olarak en az üç yıl süreyle görev yapanlar, kendilerinin isteği ve idarelerinin muvafakatıyla başka bir idarenin aynı unvanlı kadrolarına naklen atanabilirler.
Kaynaklar:
1- http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.11587&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=milli%20emlak

2- http://www.malihizmetler.org.tr/uploads/files/klavuz.pdf

15 Mayıs 2011 Pazar

DEVLET GELİR UZMANLIĞI

Devlet Gelir Uzmanlarının Görevleri
Devlet gelir uzmanlarının görevleri şunlardır:
a) Kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve diğer mevzuatta belirtilen iş ve işlemlerden kendilerine verilenleri yapmak;
b) Görevleriyle ile ilgili mevzuatın uygulamada aksayan yönlerini ve bu konudaki görüş ve önerilerini yazılı olarak bildirmek;
c) İnceleme (Vergi incelemesi hariç), araştırma ve ekonomik-mali analiz yapmak;
d) Genel Müdürlükçe verilen diğer görevleri yapmak
Devlet Gelir Uzmanlarının Sorumlulukları
Genel Müdürlükçe yapılan hizmetlerin gerektirdiği uzmanlık çalışmaları Genel Müdürlüğe bağlı şubeler bünyesinde yürütülür.
Devlet gelir uzmanları ve Devlet gelir uzman yardımcıları, görevlendirildikleri şubenin yönetiminden sorumlu şube müdürü tarafından verilen işlerin belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde mevzuata uygun olarak ve zamanında yerine getirilmesinden şube müdürüne karşı sorumludurlar.
Devlet gelir uzmanlığına sınavla Devlet gelir uzman yardımcısı olarak girilir ve yeterlik sınavını kazananlar Devlet gelir uzmanı olarak atanırlar.
Giriş Sınavı
Devlet Gelir Uzman Yardımcılığına atanmak için 9 uncu maddedeki şartları taşımak ve giriş sınavını kazanmak şarttır. Giriş sınavı, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğe göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığınca yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS)’nda Genel Müdürlükçe belirlenen yeterli puanı alanlar arasında yapılır.
 (09 Ekim 2010 tarihinde yapılan sınav için Kamu Personeli Seçme Sınavlarından (KPSS) 49 puan türünden 70 ve üzeri puan istenmiştir.)
Genel Müdürlük, Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı için KPSS kılavuzunda belirlenen özel koşullar ve puan türüne göre tespit ve ilan edeceği puan ve/veya sayıdaki adayı giriş sınavına çağırır. Giriş sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur. Yazılı sınavda başarı gösterenler sözlü sınava çağrılır. Her iki sınavda başarı gösterenler giriş sınavını kazanmış sayılır.
Giriş Sınavının Duyurulması
Devlet gelir uzman yardımcılığı için açılacak yarışma sınavlarının tarihleri, yapılacağı yerler, katılma ve giriş şartları, sınav konuları ile hangi makama başvurulacağı hususu yurt düzeyinde okunan en az iki ayrı günlük gazetede ikişer defa yayımlanmak ve Bakanlık Merkez Teşkilatı ilan panolarında asılmak suretiyle duyurulur.
İlanlar yazılı sınav tarihinden en az 45 gün önce başlayacak şekilde yapılır. Adayların başvuru ve kayıt süresinin bitimi ile sınavların başlama tarihi arasında en az 15 günlük bir süre bırakılır.
Giriş Sınavı Şartları
Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı giriş sınavına katılmak isteyen adayların Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS)’nda Genel Müdürlükçe belirlenen yeterli puanı almaları ve aşağıda gösterilen koşulları taşımaları gerekir.
a) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak;
b) Üniversitelerin en az dört yıl süre ile eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisat, işletme ve idari bilimler fakülte veya yüksekokulları ile bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtiçi veya yurtdışındaki dört yıl süreli fakülte veya yüksekokullardan birini bitirmiş olmak;
c) (Değişik:RG-23/3/2011-27883) Yazılı sınavın yapılacağı yılın Ocak ayının ilk günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
d) Erkeklerde askerliğini yapmış veya erteletmiş olmak;
e) Görevini yapmasına engel olabilecek daimi vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak.
Giriş sınavını kazanamayanlar ancak iki defa daha, sonraki sınavlara katılabilirler.
Sınav Kurulu
Sınav kurulu Bakanlık Makamı’nın onayı ile Genel Müdür veya görevlendireceği bir genel müdür yardımcısının başkanlığında, Genel Müdürlük personeli arasından seçilecek en az beş asil ve iki yedek üyeden oluşur.
Sınav kurulu üye tam sayısı ile toplanır ve oy çokluğuyla karar verir. Oylama sırasında çekimser oy kullanılamaz. Oyların eşitliği halinde başkanın bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır. Oylama sonucu alınan karar kesindir.
Sınavın Yapılış Biçimi
Giriş sınavının yapılış biçimine ilişkin usul ve esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir.Yazılı sınav soruları sınav kurulu tarafından hazırlanır.
Sınav Konuları
Yazılı sınav konuları şunlardır:
a) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
b) Hukuk Grubu
- İdare Hukuku (Genel Hükümler-İdari Yargı)
- Medeni Hukuk (Genel Hükümler)
 - Borçlar Hukuku
- Ticaret Hukuku (Genel Hükümler-Şirketler-Kıymetli Evrak)
c) İktisat Grubu
- Makro İktisat
- Mikro İktisat
- Uluslararası İktisat
- İşletme İktisadı
- Uluslararası Ekonomik İlişkiler ve Kuruluşlar
d) Maliye Grubu
- Maliye Politikası
- Kamu Maliyesi
- Türk Vergi Sisteminin Genel Esasları
e) Muhasebe Grubu
- Genel Muhasebe
- Maliyet Muhasebesi
- Şirketler Muhasebesi
f) Yabancı Dil (İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden verilecek metnin Türkçe’ye çevrilmesi)
Yazılı Sınavın Değerlendirilmesi
Yazılı sınavlar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda, sınav kurulunca sözlü sınava çağrılacak adayların yazılı sınavda en az 70 puan almış olmaları şarttır.
Yapılan değerlendirme sonucunda, en yüksek nottan başlamak üzere sıraya konulan sınav sonuçları liste halinde düzenlenerek sınav kurulunca imzalanır.
Yazılı Sınav Sonuçlarının Duyurulması
Yazılı sınav sonuçları, başarılı olan adaylara yazılı olarak bildirilir ve uygun yerlere asılmak suretiyle duyurulur. Yapılacak yazılı bildirimde sözlü sınavın yeri, günü ve saati belirtilir.
Sözlü Sınavın Yapılması
Sözlü sınavda yazılı sınav konuları dikkate alınarak adayların genel olarak hukuk, iktisat, maliye ve muhasebe bilgileri ile kavrama ve ifade yeteneği, genel kültürü, tutum ve davranışları gibi özellikleri göz önünde bulundurulur.
Sözlü Sınavın Değerlendirilmesi
Sözlü sınavda adaylara sınav kurulu başkan ve üyelerinin her biri tarafından ayrı ayrı 100 tam puan üzerinden not verilir. Verilen bu notların aritmetik ortalaması sözlü sınav notunu teşkil eder. Sözlü sınavı başarmış sayılmak için alınan notun 70 ten az olmaması gerekir. Sınav kurulu sözlü sınav sonuçlarını bir tutanakla tespit eder.
Giriş Sınav Notu
Giriş sınav notu yazılı sınav notu ile sözlü sınav notu toplamının aritmetik ortalamasıdır. Sınav kurulunca sınav sonuçları, notu en yüksek adaydan başlamak suretiyle başarı derecesine göre liste halinde tespit edilerek bir tutanağa bağlanır. Kadro durumu ve ihtiyaca göre belirlenen yeteri kadar aday giriş sınavını kazanmış sayılır. Notların eşitliği halinde yazılı notu yüksek olan aday öncelik alır. Giriş sınavında başarılı olanların adları, liste halinde uygun görülen yerlere asılarak ilan edilir ve sınava katılanlara da bir yazı ile bildirilir. Sınavda başarılı olup ataması yapılacaklardan belli edilen sürede 10 uncu maddede sayılan belgelerle birlikte Genel Müdürlüğe müracaat etmeleri istenir.


Atanılan yerlerde beş yıl süreyle çalışılması zorunludur. Bu sürenin hesabında, fiilen çalışılmayan sürelerden yalnızca yıllık izinde geçirilen süreler fiilen çalışılmış sayılacaktır. Bu süreyi doldurmayanların kurum içi nakilleri yapılmayacaktır. Ancak, göreve başladıktan sonra özür halleri ortaya çıkanlar, atanmak istedikleri yerlerde hizmetlerine ihtiyaç duyulması kaydıyla, bu süreyi tamamlamadan durumlarına uygun yerlere atanabileceklerdir.
- Ataması yapılan uzman yardımcıları beş yıllık süre zarfında atandıkları yerin dışında başka bir yerde, tedviren, vekâleten veya geçici olarak görevlendirilmezler.