20 Ekim 2012 Cumartesi

T.C. BAABAKANLIK MÜFETTİŞ YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI



Başbakanlık Teftiş Kurulu Başkanlığından:

T.C. BAġBAKANLIK MÜFETTĠġ YARDIMCILIĞI GĠRĠġ SINAVI

T.C. BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı’nca BaĢbakanlık MüfettiĢ Yardımcılığı kadrolarında görevlendirilmek üzere BaĢbakanlık MüfettiĢ Yardımcılığı giriĢ sınavı yapılacaktır.

I - SINAVA KATILABĠLME KOġULLARI

a)657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 48’inci maddesinde belirtilen Ģartları taĢımak,

b) Yazılı sınavın yapıldığı tarihte 35 yaĢını doldurmamıĢ olmak,

c)En az dört yıllık lisans eğitimi veren Hukuk, Siyasal Bilgiler, Ġktisat, ĠĢletme, Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakülteleri ile en az dört yıl eğitim veren ve denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurtiçi ve yurtdıĢı eğitim kurumlarından birini bitirmiĢ olmak,

d) Sağlıkla ilgili olarak görevlerini devamlı yapmaya engel bir durumu olmamak,

e) Sicil, tutum ve davranıĢları yönünden BaĢbakanlık MüfettiĢliğine engel durumu bulunmamak,

f) Erkek adaylar için askerlikle iliĢiği olmamak,

g) ÖSYM tarafından 09-10 Temmuz 2011 ve 7-8 Temmuz 2012 tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavı KPSS Puan Türü: KPSSP 40 puan türünden 85 ve daha üzeri puan alan adaylar arasından yapılacak baĢvurularda; en yüksek puan sıralamasına göre ilk 200 kiĢi içerisinde bulunmak (200 üncü adayla aynı puana sahip olan adaylar da sınava kabul edilirler.),

h) Süresi içinde baĢvurmak ve baĢvuru belgesi ile birlikte istenilen belge ve bilgileri BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığına teslim etmiĢ olmak.

II - BAġVURU SIRASINDA ĠSTENĠLEN BELGELER,

BaĢbakanlık MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavına girmek isteyenler BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığına:

a) BaĢvuru sahibi tarafından doldurulacak aday formu,

b) Yüksek Öğrenim Kurum diploma veya bitirme belgesinin aslı veya onaylı sureti,

c) Ġki adet vesikalık fotoğraf,

d) KPSS Sınav Sonuç Belgesinin aslı veya onaylı sureti,

ile müracaat ederler.

Yüksek Öğrenim Kurumu diploma veya bitirme belgesinin aslını ve/veya KPSS Sınav Sonuç Belgesinin aslını BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığına ibraz eden adaylara, BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığınca bu belgelerin onaylı sureti verilecektir.

Yazılı sınavı kazanacak adaylardan sözlü sınava girmeden önce istenecek belgeler GiriĢ Sınavı BroĢüründe belirtilmiĢtir.

Ġstekliler, BaĢbakanlık MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavı baĢvuru formunu ve sınava giriĢ Ģartlarını içeren broĢürü www.teftis.gov.tr veya www.basbakanlik. gov.tr internet adreslerinden veya “Necatibey Caddesi No: 110/A Kat: 2 (06100) Yücetepe/ANKARA” adresindeki BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığından temin edebilirler.

Eksik belge ve bilgi ile yapılan baĢvurular iĢleme konulmayacaktır.

III - SINAV ġEKLĠ VE KONULARI

GiriĢ sınavı yazılı ve sözlü sınav aĢamalarından oluĢur.

Yazılı sınav konuları ile giriĢ sınavına iliĢkin diğer usul ve esaslar “BaĢbakanlık MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavı BroĢürü”nde açıklanmıĢtır.

IV - SINAV TARĠHĠ VE YERĠ

BaĢbakanlık MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavının yazılı bölümü, 24-25 Kasım 2012 tarihlerinde saat: 09.30’da baĢlamak üzere Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Merkez Bina Anfileri Cemal Gürsel Caddesi No: 58 Cebeci Kampusu Cebeci - ANKARA adresinde yapılacaktır. Yazılı sınavı kazanan adaylara sözlü sınavın tarihi ve yeri ayrıca www.teftis.gov.tr veya www.basbakanlik.gov.tr internet adreslerinden ilan edilecektir.

V - BAġVURU ġEKLĠ VE SÜRESĠ ĠLE YAZILI SINAVLA ĠLGĠLĠ ĠġLEMLER

Sınava katılmak isteyen adayların, giriĢ sınavının yazılı bölümü için istenen belgelerle birlikte en geç 09 Kasım 2012 günü Saat 18.00'e kadar BaĢbakanlık TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı Necatibey Cad. No: 110/A Kat: 2 (06100) Yücetepe - ANKARA adresine Ģahsen veya postayla baĢvurmaları gerekmektedir. Postadaki gecikmeler ve belirtilen tarih ve saatten sonra yapılan baĢvurular dikkate alınmayacaktır.

Yazılı sınavına katılmaya hak kazanan adaylar ile yazılı ve sözlü sınav sonuçları www.teftis.gov.tr veya www.basbakanlik.gov.tr internet adreslerinden ilan edilecektir.

“Sınav GiriĢ Belgesi” sınava girmeden önce sınav salonunun giriĢinde görevli personel tarafından adaylara elden teslim edilecektir.

Ayrıca, adayların yazılı sınavda kimlik tespitinde kullanılmak üzere nüfus cüzdanı, sürücü belgesi veya pasaport gibi fotoğraflı bir kimlik belgesini yanlarında bulundurmaları gerekmektedir.

BANKALAR YEMĠNLĠ MURAKIP YARDIMCILIĞI VE BANKACILIKUZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI



Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumundan:

BANKALAR YEMĠNLĠ MURAKIP YARDIMCILIĞI VE BANKACILIK

UZMAN YARDIMCILIĞI GĠRĠġ SINAVI

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna,

- Bankalar yeminli murakıp yardımcısı,

- Bankacılık uzman yardımcısı (bankacılık alanı),

- Bankacılık uzman yardımcısı (hukuk alanı),

- Bankacılık uzman yardımcısı (biliĢim alanı),

olarak sınavla meslek personeli alınacaktır.

GiriĢ sınavları, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aĢamalı olup, yazılı sınavlar 24 Kasım 2012 günü saat 09:30'da baĢlamak üzere 24-25 Kasım 2012 tarihlerinde Ankara'da Gazi Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi (B) Blok M.YaĢar Bostancı Cad. No: 4 06500 BeĢevler adresinde yapılacaktır. Açıktan atama izni verilen kadro sayısı, bankalar yeminli murakıp yardımcısı için 20, bankacılık uzman yardımcısı için ise 30'dur.

A) Sınava baĢvuruda bulunacak adayların;

1) a) Bankalar yeminli murakıp yardımcısı ve bankacılık uzman yardımcısı (bankacılık alanı) için; üniversite ve yüksekokulların en az dört yıllık eğitim veren hukuk, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler, iktisat, iĢletme fakültelerine bağlı bölümler ile bankacılık, bankacılık ve finans, istatistik, endüstri mühendisliği bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmıĢ yurt içindeki veya yurt dıĢındaki fakülte veya yüksekokullardan mezun veya belirtilen alanlarda lisansüstü eğitim yapmıĢ olması,

b) Bankacılık uzman yardımcısı (hukuk alanı) için; en az dört yıllık fakülte ve yüksekokulların hukuk bölümleri ile bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmıĢ yurt içindeki veya yurt dıĢındaki fakülte veya yüksekokullardan mezun olması,

c) Bankacılık uzman yardımcısı (biliĢim alanı) için; üniversite ve yüksekokulların en az dört yıllık eğitim veren; bilgisayar mühendisliği, elektrik mühendisliği, elektronik mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği, elektronik ve haberleĢme mühendisliği, endüstri mühendisliği, matematik mühendisliği, fizik, matematik, istatistik, istatistik ve bilgisayar bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmıĢ yurt içindeki veya yurt dıĢındaki fakülte veya yüksekokullardan mezun veya belirtilen alanlarda lisansüstü eğitim yapmıĢ olması,

2) Yazılı sınavın yapılacağı tarihte 35 yaĢını doldurmamıĢ olması,

3) 9-10 Temmuz 2011 veya 7-8 Temmuz 2012 tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavlarının (KPSS) ;

a) Bankalar yeminli murakıp yardımcısı ve bankacılık uzman yardımcısı (bankacılık alanı) için; ・KPSSP40, KPSSP53, KPSSP56 veya KPSSP71・ bölümlerinin herhangi birinden en az 80 puan almıĢ olması ve bankalar yeminli murakıp yardımcılığına baĢvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 400 kiĢi, bankacılık uzman yardımcılığına (bankacılık alanı) baĢvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 280 kiĢi içerisinde bulunması,

b) Bankacılık uzman yardımcısı (hukuk alanı) için; ・KPSSP20 veya KPSSP21・ bölümlerinin herhangi birinden en az 70 puan almıĢ olması ve baĢvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 60 kiĢi içerisinde bulunması,

c) Bankacılık uzman yardımcısı (biliĢim alanı) için; ・KPSSP4, KPSSP5, KPSSP6, KPSSP7, KPSSP8, KPSSP16, KPSSP17, KPSSP18, KPSSP24, KPSSP25 veya KPSSP27・ bölümlerinin herhangi birinden en az 70 puan almıĢ olması ve baĢvuruda bulunanlardan en yüksek puanlı 260 kiĢi içerisinde bulunması,

4) 9-10 Temmuz 2011 veya 7-8 Temmuz 2012 tarihlerinde yapılan KPSS'nin yabancı dil test sınavından en az 30 doğru cevap sayısına sahip olması,

5) 3 ve 4 üncü maddelerde belirtilen KPSS puanı ile KPSS yabancı dil test sınavı sonucunun aynı sınav sonuç belgesinde yer alması,

6) Bankacılık uzman yardımcısı (hukuk alanı) için sınava son baĢvuru tarihi olan 8 Kasım 2012 tarihi itibarıyla avukatlık ruhsatına sahip olması,

gerekmektedir.

B) Yazılı sınav baĢvurusu sırasında adaylardan istenilecek belgeler;

1) BaĢvuru formu,

2) Son üç ay içinde çekilmiĢ iki adet renkli vesikalık fotoğraf,

3) KPSS sınav sonuç belgesinin aslı, fotokopisi veya internet çıktısı,

C) Yazılı sınav konuları;

1) Bankalar yeminli murakıp yardımcısı ve bankacılık uzman yardımcısı (bankacılık alanı) için;

a) Ġktisat: Mikro Ġktisat, Makro Ġktisat, Türkiye ve Dünya Ekonomisi, Uluslararası Ġktisat, Ġstatistik-Ekonometri, Para-Banka ve Finansal Piyasalar, ĠĢletme Ġktisadı,

b) Maliye-Finans: Kamu Maliyesi, Maliye Politikası, Vergi Hukuku, ĠĢletme Finansmanı, Finansal Yönetim,

c) Hukuk: Anayasa Hukuku, Borçlar Hukuku (Genel Esaslar), Medeni Hukuk (BaĢlangıç ve KiĢiler Hukuku), Ticaret Hukuku (Ticari ĠĢletme, Ticaret ġirketleri ve Kıymetli Evrak Hukuku), Ġcra ve Ġflas Hukuku, Ceza Hukuku (Genel Esaslar),

ç) Muhasebe: Genel Muhasebe, Muhasebe Standartları ve Mali Tablolar Analizi,

2) Bankacılık uzman yardımcısı (hukuk alanı) için;

a) Anayasa Hukuku, Ġdare Hukuku ve Ġdari Yargı, Ceza Hukuku,

b) Borçlar Hukuku, Medeni Hukuk, Ticaret Hukuku,

c) Ġcra ve Ġflas Hukuku, Usul Hukuku (Ceza Muhakemeleri Usulü ve Hukuk Usulü Muhakemeleri),

ç) Milletlerarası Özel Hukuk, Uluslararası Hukuk,

3) Bankacılık uzman yardımcısı (biliĢim alanı) için;

a) Temel bilgisayar programlama ve algoritma geliĢtirme,

b) BiliĢim teknolojilerinde temel kavramlar (bilgisayar teknolojileri kavramları, temel bilgisayar ağları ve internet, temel bilgi güvenliği, temel veri tabanı),

c) Endüstri Mühendisliği ve dengi alanlardan gelen adaylar için ayrıca; Yöneylem araĢtırması, olasılık teorisi, rassal modeller,

ç) Matematik Mühendisliği, Matematik, Fizik, Ġstatistik ve Bilgisayar, Ġstatistik ve dengi alanlardan gelen adaylar için ayrıca; verilerin toplanması ve özetlenmesi, olasılık ve olasılık dağılımları, değiĢkenler arası iliĢkiler, bankacılıkta üstel ve logaritmik fonksiyon kavramları ile ilgili uygulamalı problemler, diziler, seriler ve uygulamaları, türev ve integralin iktisadi uygulamaları, matris, doğrusal denklem sistemleri ve uygulamaları, diferansiyel denklemlerle ilgili uygulamalı problemler,

d) Bilgisayar Mühendisliği ve dengi alanlardan gelen adaylar için ayrıca; yazılım mühendisliği, veri tabanı yönetim sistemleri, veri yapıları ve algoritmalar, bilgisayar ağları ve internet, bilgi güvenliği, iĢletim sistemleri,

e) Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve HaberleĢme Mühendisliği ve dengi alanlardan gelen adaylar için ayrıca; elektronik devreler, sayısal mantık tasarımı, mikro iĢlemciler, haberleĢme, sinyaller ve sistemler.

Ç) Yazılı sınav aĢamasında, her sınav konusu veya grubu 100 üzerinden değerlendirilir ve baĢarılı sayılabilmek için her sınav konusundan veya grubundan en az 60 puan alınması ve sınav ortalamasının en az 70 puan olması gerekir. Yazılı sınav sonucunda 70 puandan az olmamak üzere, en yüksek puandan baĢlanarak açıktan atama izni verilen kadronun dört katına kadar aday sözlü sınava çağrılır.

D) Sınava baĢvuruda bulunacak adaylarda aranılan diğer Ģartlar, sınava baĢvuru Ģekli, sınav giriĢ belgeleri ile sınava iliĢkin diğer bilgileri içeren ・Sınav BroĢürü・ Kurumun resmi internet sitesinden (www.bddk.org.tr) temin edilebilecektir.

E) Sınava baĢvuruda bulunacak adayların, Kurumun resmi internet sitesinden (www.bddk.org.tr) ulaĢabilecekleri "BaĢvuru Formu"nu on-line eriĢim suretiyle doldurmaları ve doldurdukları formun çıktısını alarak ilgili bölüme fotoğraf yapıĢtırıp imzalamaları gerekmektedir. Adaylar, bu form ve diğer baĢvuru belgeleriyle birlikte, son baĢvuru tarihi olan 8 Kasım 2012 tarihi saat 17:30・a kadar ・Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Atatürk Bulvarı No:191 06680 Kavaklıdere / ANKARA・ adresine Ģahsen, elden veya posta yoluyla (en geç son baĢvuru tarihinde Kurumda olacak Ģekilde) baĢvurabilecektir. Postayla yapılacak baĢvuruların taahhütlü, iadeli taahhütlü, acele posta servisi gibi yollarla yapılması zorunludur. Postadaki gecikmeler ve son baĢvuru tarihinden sonra Kurum kayıtlarına geçen baĢvurular ile eksik belge ve bilgiyle yapılan baĢvurular dikkate alınmayacaktır.

Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğünden: SINAVLA MÜFETTĠİ YARDIMCISI ALINACAKTIR




Ofisimiz TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・nda, Genel Ġdare Hizmetleri sınıfında münhal bulunan, 8. Dereceden 15 adet MüfettiĢ Yardımcısı kadrolarına atanmak üzere; Ankara・da MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavı yapılacaktır.
Sınav; yazılı ve sözlü olmak üzere, iki aĢamalı olarak yapılır. Yazılı sınavında baĢarılı olamayanlar, sözlü sınava alınmazlar.


GiriĢ sınavına katılacak adaylarda aranan Ģartlar, baĢvuru için gerekli belgeler, baĢvuru Ģekli, sınav tarihi ve yeri, sınav konuları ve değerlendirme yöntemi ile sair bilgiler aĢağıda açıklanmıĢtır.
I- SINAVA KATILACAK ADAYLARDA ARANAN ġARTLAR
a) Devlet Memurları Kanunu・nun 48 inci maddesinde yazılı nitelikleri haiz olmak,
b) Sınavın yapıldığı tarih itibariyle otuzbeĢ yaĢını doldurmamıĢ olmak,
c) En az dört yıl lisans eğitimi veren Siyasal Bilgiler, Hukuk, Ġktisat, ĠĢletme, Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakülteleri veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdıĢındaki öğretim kurumlarından birini bitirmiĢ olmak,
d) ÖSYM tarafından, 9-10 Temmuz 2011 ile 7-8 Temmuz 2012 tarihlerinde yapılan Kamu Personel Seçme Sınavlarında, KPSSP35 puan türünden (80) seksen ve daha yüksek puan almıĢ olmak [sınava katılma Ģartlarını taĢıyan ve usûlüne uygun olarak baĢvuruda bulunan adaylardan, puanı en yüksek olan adaydan baĢlamak üzere, ilk (200) ikiyüz kiĢi sınava alınacak olup, eĢit puan almıĢ olmaları nedeniyle 200 üncü sıradaki aday sayısının birden fazla olması halinde, bu adayların tümü sınava çağrılacaklardır.]
e) Ofis MüfettiĢliği karakter ve vasıflarını haiz bulunmak (Bu husus, sadece yazılı sınavı kazanan adaylar yönünden sözkonusu olup; sözlü sınavdan önce, TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・nca yapılacak inceleme ile tespit edilir)
II - BAġVURU ĠÇĠN GEREKLĠ BELGELER VE BAġVURU ġEKLĠ
MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavına katılmak isteyenler, Ofis TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・na; iki fotoğraf, Aday BaĢvuru Formu, Yüksek Öğrenim Kurumu diploma veya bitirme belgesi ile ilgili mevzuatına göre geçerlilik süresi dolmamıĢ KPSS sonuç belgesinin internet çıktısıyla müracaat edeceklerdir.
Aday BaĢvuru Formu, Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı (Ġnönü Bulvarı No: 18 06041 ANKARA) veya Ofis・in www.dmo.gov.tr internet adresinden temin edilebilir.
MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavına katılabilmek için isteklilerin; 2 Kasım 2012 günü mesai bitimine kadar, gerekli belgelerle birlikte ・Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・na・ (Ġnönü Bulvarı No: 18 06041 ANKARA) Ģahsen baĢvurmaları veya baĢvuru belgelerini, en geç son baĢvuru tarihinde, TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・na ulaĢacak Ģekilde posta ile göndermeleri gerekmektedir.
Posta yoluyla yapılacak baĢvurulardaki gecikmeler, dikkate alınmayacaktır.
GiriĢ Sınavına kabul edileceklerin listesi Ofis・in internet sitesinde duyurulur.
III - SINAVIN TARĠHĠ, YERĠ VE SINAVA GĠRĠġ BELGESĠ
MüfettiĢ Yardımcılığı yazılı sınavı, 17-18 Kasım 2012 tarihlerinde saat 9.30・da ・Cem Ersever Caddesi Çınardibi Sokak No: 31 Demetevler-ANKARA・ adresindeki Gelir Ġdaresi BaĢkanlığı Eğitim Merkezi・nde, dört oturum halinde yapılacaktır.
Aranan Ģartları haiz adayların sınava katılabilmeleri için, Devlet Malzeme Ofisi TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・nca, iki nüsha halinde, fotoğraflı ・Sınava GiriĢ Belgesi・ düzenlenir. Sınava giriĢ belgesinin bir nüshası, adayların haberleĢme adreslerine PTT aracılığıyla iadeli taahhütlü olarak gönderilecektir. Sınava GiriĢ Belgeleri, 13.11.2012 tarihine kadar kendilerine ulaĢmayan adaylar, Sınava GiriĢ Belgesi・nin bir suretini, DMO TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı・ndan temin edebilirler. Sınava girecek adaylar; Sınava GiriĢ Belgesi ile nüfus cüzdanı veya sürücü belgesi gibi fotoğraflı özel bir tanıtıcı kimlik belgesini yanlarında bulunduracaklardır.
IV - SINAVIN KONULARI VE DEĞERLENDĠRME YÖNTEMĠ
MüfettiĢ Yardımcılığı GiriĢ Sınavı, aĢağıda ana baĢlıklar altında yazılı bulunan konulardan yapılır.
a) Muhasebe; Genel Muhasebe Prensipleri ve Uygulaması, ġirketler Muhasebesi, Vergi Muhasebesi, Maliyet Muhasebesi, ĠĢletme Denetimi, Yönetim Muhasebesi, Finansal Yönetim Teorisi, Mali Tablolar Analizi, Ticari Hesap ve Mali Cebir.
b) Ġktisat; Ġktisat Teorisi (Mikro ve Makro Ġktisat, Ġktisat Politikası, Ġktisadi Analiz vb.), ĠĢletme Ġktisadı, Pazarlama Yönetimi, Para-Banka, Kredi ve Konjonktür Politikası, Uluslararası Ġktisadi ĠliĢkiler ve DıĢ Ticaret, Türkiye Ekonomisi ve Güncel Ekonomik Sorunlar.
c) Maliye; Genel Maliye Teorisi ve Maliye Politikasının Genel Esasları, Kamu Gelir ve Giderleri, Vergi Hukuku, Türk Vergi Sistemi, Bütçe, Kamu Borçları,
d) Hukuk; Anayasa Hukuku, Ġdare Hukuku ve Ġdari Yargılama Usul Hukuku, Medeni Hukuk (Aile Hukuku ve Miras Hukuku hariç), Borçlar Hukuku (Genel Esaslar), Ticaret Hukuku (Deniz Ticaretine ait hükümler hariç), ĠĢ Hukuku ve Sosyal Güvenlik Hukuku (Genel Esaslar), Ceza Hukuku (Genel Esaslar) ve Ceza Muhakemesi Hukuku (Genel Esaslar ve SoruĢturma)
e) Yabancı dil; Ġngilizce, Fransızca, Almanca dillerinden birisi (Yabancı dil değerlendirmeye girmez, ancak tercih sebebidir)
Yazılı sınavda baĢarılı sayılabilmek için; yukarıda sıralanan sınav konularının her bir ana baĢlık dalından ve 100 tam puan üzerinden, en az 60 puan almak ve bütün dalların not ortalamasının 65 puandan düĢük olmaması gerekir.
Buna göre yazılı sınavda baĢarı gösteren adaylar, sözlü sınavın tarihi ve yeri ile sözlü sınava katılacaklardan istenecek bilgi ve belgeler, Ofis・in www.dmo.gov.tr internet sitesinde ilân edilecektir.
Sözlü sınavda; sınav konuları yanında adayların, muhakeme ve konuĢma yetenekleri de dikkate alınır. Bu sınavda baĢarılı sayılabilmek için, Sınav Kurulu Üyelerinin 100 tam puan üzerinden verdikleri not ortalamasının 65・ten aĢağı olmaması Ģarttır.
GiriĢ sınavı baĢarı notu, adayın yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır.
Sınavda baĢarı gösteren adayların sayısının, kadro sayısından fazla olması halinde, giriĢ sınavı notu daha üstün olan adaylar tercih edilir. GiriĢ sınavı notlarının eĢit olması halinde ise adayların, KPSS sonuçlarına göre yabancı dil baĢarı derecesi daha üstün olan adaya öncelik verilir. Diğer adaylar için sınav sonuçları kazanılmıĢ hak sayılmaz.
Sınavı kazananlara, TeftiĢ Kurulu BaĢkanlığı tarafından gerekli tebligat yapılır. MüfettiĢ Yardımcıları, giriĢ sınavındaki baĢarı sırasına göre atanır.
Ġlân olunur.

AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR UZMAN YARDIMCILIĞI SINAVI DUYURUSU



SINAVA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER

Resmi Gazetede yayımlanan 14/08/2012 tarih ve 28384 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Uzmanlığı Yönetmeliği’nin ikinci bölümünde yer alan hükümler kapsamında Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı merkez teşkilatında münhal bulunan Genel İdare Hizmetleri Sınıfında 8.dereceden 80 adet Aile ve Sosyal Politikalar Uzman Yardımcısı kadrosuna atama yapılmak üzere, aşağıda belirtilen öğrenim dallarının herhangi birinden mezun olan adaylar için yazılı ve sözlü sınav yapılacaktır.

Ayrıntı ve Başvuru:

http://pdb.aile.gov.tr/upload/Haber/29/files/ASP_uzman_yardimciligi_sinav_ilani_tamami_14.10.2012.pdf

17 Ekim 2012 Çarşamba

İDARİ YARGI HAKİM ADAYI ALINACAKTIR

::: İ L A N :::



A-Bakanlığımızca yazılı yarışma sınavı ve mülâkat ile 9-5 dereceli kadrolara 200 idarî yargı hâkim adayı alınacaktır.

B-Başvurular, elektronik ortamda ÖSYM başvuru merkezlerinde (tüm il/ilçe ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticiliklerinde) (F) bendinde belirtilen usul çerçevesinde alınacak olup; 8 Ekim 2012 Pazartesi günü başlayacak, 19 Ekim 2012 Cuma günü mesai saati bitiminde sona erecektir. Başvuruyu yapan adayların (G) bendinde belirtilen evrakı 8 - 19 Ekim 2012 tarihleri arasında Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Hâkim Adaylığı Şube Müdürlüğüne veya bulundukları yer Cumhuriyet başsavcılıklarına vermeleri gerekmektedir.

C-Yazılı yarışma sınavı, Yükseköğretim Kurulu Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından 24 Kasım 2012 Cumartesi günü Ankara’da yapılacaktır. Sınav saat 09.30’da başlayacak ve 2.5 saat sürecektir.

D-Sınavın organizasyonu ve uygulanması tamamen ÖSYM’nin sorumluluğunda gerçekleştirilecektir. Sınav test usulü ile yapılacak olup, cevap kağıtları ÖSYM de optik okuyucu ile okunacak ve bilgisayarla değerlendirilecektir. Değerlendirme sırasında yalnız doğru cevaplar dikkate alınacak, yanlış cevaplar dikkate alınmayacaktır. Testteki sorulardan herhangi biri, biçimsel veya bilimsel bir nedenle “geçersiz” sayıldığı takdirde, bu soru, ilgili testi işaretleyen tüm adaylar için doğru cevaplanmış kabul edilecektir.

Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi yirmi (20) tam puan üzerinden; Alan Bilgisi Testi seksen (80) tam puan üzerinden ayrı ayrı değerlendirilecektir. Bu değerlendirme yapılırken Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi konuları ile Alan Bilgisi Testi konuları kendi aralarında eşit olarak puanlandırılacaktır. Buna göre;

Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi’nde bulunan 5 konu (Türkçe, Matematik, Türk Kültür ve Medeniyetleri, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ve Temel Yurttaşlık Bilgisi) ile Alan Bilgisi Testi’nde bulunan 10 konu (Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, İdarî Yargılama Usulü, Hukuk Yargılama Usulü, Borçlar Hukuku (Genel Hükümler), Medeni Hukuk, Ceza Hukuku (Genel Hükümler), Vergi Hukuku, Vergi Usul Hukuku ve Maliye-Ekonomi) ayrı birer alt test olarak değerlendirilecektir. Bu 15 alt test için adayların ham puanları ayrı ayrı hesaplanacaktır. Her alt test için sınava giren adayların ham puanları kullanılarak ortalama ve standart sapma değerleri bulunacaktır. Bulunan ortalama ve standart sapma değerleri kullanılarak her alt test için adayların ham puanları, ortalaması 50 ve standart sapması 10 olan standart puanlara dönüştürülecektir.

Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi’nde bulun 5 alt test için hesaplanan standart puanların her biri 0,2 ağırlıklandırma katsayısı ile çarpılarak toplanacak ve Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi Ağırlıklı Puanı bulunacaktır.

Alan Bilgisi Testi’nde bulunan 10 alt test için hesaplanan standart puanların her biri 0,1 ağırlıklandırma katsayısı ile çarpılarak toplanacak ve Alan Bilgisi Testi Ağırlıklı Puanı bulunacaktır.

Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi Ağırlıklı Puanı, en büyüğü 20, en küçüğü Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi’nin bütününde hesaplanan en düşük ham puan değerinin 0,5 ile çarpılması sonucu bulunacak değer olacak şekilde puanlara dönüştürülecek ve bu puan Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi Başarı puanı olarak adlandırılacaktır.

Alan Bilgisi Testi Ağırlıklı Puanı, en büyüğü 80, en küçüğü Alan Bilgisi Testi’nin bütününde hesaplanan en düşük ham puan değerinin 0,8 ile çarpılması sonucu bulunacak değer olacak şekilde puanlara dönüştürülecek ve bu puan Alan Bilgisi Testi Başarı puanı olarak adlandırılacaktır.

Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi Başarı Puanı ile Alan Bilgisi Testi Başarı Puanı’nın toplanması ile Genel Başarı Puanı hesaplanacaktır.

Genel Başarı Puanı sıralamasına göre en yüksek puan alan adaydan başlanmak üzere ilan edilen kadronun (200) iki katı fazlası olan 600 aday mülakata katılmaya hak kazanacaktır. 600’ncü aday ile aynı puanı alan adaylar da mülakata çağrılacaktır. 70 ve üzeri puan alanların sayısı 600’ü bulmazsa sadece 70 ve üzeri puan alan adaylar mülakata çağırılacaktır.

Bu şekilde yapılan değerlendirmeye göre kontenjana giren adayların Sınav Sonuç Bilgisinde “Mülâkata katılmaya hak kazandınız. Mülakat tarihlerini Adalet Bakanlığının İnternet sayfasından takip ediniz.”, 70 ve üzerinde puan alan ancak kontenjana giremeyen adayların Sınav Sonuç Bilgisinde “ Kontenjan nedeniyle mülâkata katılmaya hak kazanamadınız.”, 70 puanın altında puan alan adayların Sınav Sonuç Bilgisinde ise “Kazanamadınız” ibaresi yer alacaktır.

Hukuk alanında doktora yapmış ve giriş sınavının yapıldığı tarih itibariyle (doğum tarihi 24.11.1977 ve daha sonrası olanlar) 35 yaşını doldurmamış olanlar, yazılı sınavdan muaf olup, sadece mülakata tabi tutulacaklardır.

E-2802 sayılı Hâkimler ve Savcılar Kanununun değişik 8 inci maddesi uyarınca adaylığa atanacakların aşağıdaki şartları taşımaları gerekmektedir:

a)Türk vatandaşı olmak,

b)Giriş sınavının yapıldığı tarih itibarıyla 35 yaşını (doğum tarihi 24.11.1977 ve daha sonra olanlar) doldurmamış olmak,

c)Hukuk Fakültesinden mezun olmak veya yabancı bir hukuk fakültesini bitirip de Türkiye’deki hukuk fakülteleri programlarına göre eksik kalan derslerden sınava girip başarı belgesi almış bulunmak, Hukuk Fakültesinden mezun olanlar dışından alınacak adaylar bakımından her dönemde alınacak aday sayısının yüzde yirmisini geçmemek üzere ihtiyaç oranında hukuk veya hukuk bilgisine programlarında yeterince yer veren Siyasal Bilgiler, İdarî Bilimler, İktisat ve Maliye alanlarında en az dört yıllık yüksek öğrenim yapmış veya bunlara denkliği kabul edilmiş yabancı öğretim kurumlarından mezun olmak,

d)Kamu haklarından yasaklı olmamak,

e)Askerlik durumu itibariyle askerlikle ilgisi bulunmamak veya muvazzaflık hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedeğe geçirilmiş olmak,

f)Hâkimlik ve savcılık görevlerini sürekli olarak yurdun her yerinde yapmasına engel olabilecek vücut ve akıl hastalığı veya sakatlığı, alışılmışın dışında çevrenin yadırgayacağı şekilde konuşma ve organlarının hareketini kontrol zorluğu çekmek gibi özürlü durumları bulunmamak,

g)Taksirli suçlar hariç olmak üzere, üç aydan fazla hapis veya affa uğramış olsa bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilâs, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflâs gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyet kırıcı bir suçtan veya kaçakçılık, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak veya bu suçlardan veya taksirli suçlar hariç olmak üzere üç aydan fazla hürriyeti bağlayıcı cezayı gerektiren bir fiilden dolayı soruşturma veya kovuşturma altında olmamak,

h)Hâkimlik ve savcılık mesleğine yakışmayacak tutum ve davranışlarda bulunmamış olmak.

F- Sınava başvurular :

8 – 19 Ekim 2012 tarihleri arasında elektronik ortamda ÖSYM başvuru merkezleri (Tüm il/ilçe ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri) aracılığıyla alınacaktır. (ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticiliklerinin adresi ÖSYM’nin İnternet sayfasında yer almaktadır.) Bu nedenle adayların başvuru tarihleri arasında sınav ücreti olan 70 TL'yi ÖSYM adına Akbank, T.Halk Bankası, T.Vakıflar Bankası, Kuveyt Türk Katılım Bankası, Türk Ekonomi Bankası, T.C Ziraat Bankası ve Denizbank’ın tüm şubeleri ve İnternet bankacılığı aracılığıyla öncelikle yatırmış olmaları gerekmektedir.

Sınav ücretini yatıran adaylar:

1-ÖSYM’nin İnternet adresinden temin edecekleri Aday Başvuru Formu, (bu form eksiksiz bir şekilde doldurulacaktır.)

2-Sınav ücretinin yatırıldığını gösteren banka dekontu,

3-Hukuk fakültesinden mezun olduğuna dair diploma veya mezuniyet belgesi ile yabancı bir hukuk fakültesini bitirip de Türkiye'de hukuk fakülteleri programlarına göre eksik kalan derslerden sınava girip başarılı olduğuna dair belgeyi, hukuk fakültesinden mezun olanlar dışından alınacak adaylar bakımından, hukuk veya hukuk bilgisine programlarında yeterince yer veren siyasal bilgiler, idarî bilimler, iktisat ve maliye alanlarında en az dört yıllık yüksek öğrenim yapmış veya bunlara denkliği kabul edilmiş yabancı öğretim kurumlarından mezun olduğuna dair belgeyi(Belgelerin onaylı örneği de kabul edilir.),

4-Nüfus cüzdanı veya süresi geçerli pasaport ile birlikte bizzat başvuracaklardır.

Başvurular ÖSYM Başvuru Merkezlerince alınacak olup, başvuru merkezi görevlisi tarafından adayın aday başvuru formundaki bilgileri ile birlikte web kamera ile alınacak fotoğrafı elektronik ortama aktarılacaktır. Çekilen fotoğraf adayın fiziksel olarak tanınmasını sağlayacak nitelikte olmalıdır.

Başvuru merkezi görevlisi adayın bilgilerini ve fotoğrafını elektronik ortama aktardıktan sonra yazıcıdan alacağı Aday Başvuru Kayıt Bilgileri formunu kontrol etmesi için adaya verecektir. Form adayca kontrol edilip imzalandıktan sonra görevli tarafından onaylanacaktır. Adaylar başvuru merkezine Başvuru Hizmeti Ücreti olarak 3,00 TL ücret ödeyeceklerdir. Adaylar sınava başvuru işlemini tamamladıktan sonra, başvuru bilgilerini ÖSYM’nin http://ais.osym.gov.tr internet adresinden kontrol etmelidir. Başvuru işleminin sistemde görülmemesi veya bilgilerde yanlışlık olması durumunda ÖSYM’ye müracaat etmelidir.

Aday tarafından, fotoğraflı Aday Başvuru Kayıt Bilgileri Formu aşağıda (G) bendinde belirtilen belgeler ile birlikte başvuru tarihleri arasında Personel Genel Müdürlüğü Hâkim Adaylığı Şube Müdürlüğüne bizzat teslim edilecek ya da ilgilinin bulunduğu yer Cumhuriyet Başsavcılığı aracılığıyla (masrafı ilgilisi tarafından verilmek suretiyle) APS yoluyla gönderilecektir.

Adayların, Aday Başvuru Formuna yazdıkları bilgilerin sorumluluğu kendilerine aittir. Aday, Başvuru Formuna yazılan bilgilerdeki eksik ve yanlışlar yüzünden doğacak sonuçlardan sorumlu olacaktır. Bir adayın beyanının gerçeğe uymadığı tespit edildiği takdirde aday, aradan geçen süreye bakılmaksızın bu sınavdan elde ettiği tüm haklarını kaybedecektir.

Adayların belgelerinin kontrolü Adalet Bakanlığı tarafından yapılacak, başvurusu kabul edilen adayların T.C. Kimlik numaralarını içeren liste en geç 5 Kasım 2012 tarihinde ÖSYM’ye bildirilecektir.

G- Sınava girmek isteyenler:

ÖSYM sınav başvuru merkezlerine elektronik ortamda başvuru yaptıktan sonra;

1)Aday Başvuru Kayıt Bilgileri Formunu (ÖSYM görevlisi tarafından sınava başvurulduğuna dair adaya verilen formun bir örneği),

2)Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü internet sitesindeki formlar bölümünde yer alan İdarî Yargı Hâkim Adaylığı Yazılı Yarışma Sınavı Başvuru Formu,

3)Hukuk fakültesinden mezun olduğuna dair diploma veya mezuniyet belgesi ile yabancı bir hukuk fakültesini bitirip de Türkiye'de hukuk fakülteleri programlarına göre eksik kalan derslerden sınava girip başarılı olduğuna dair belgeyi, hukuk fakültesinden mezun olanlar dışından alınacak adaylar bakımından, hukuk veya hukuk bilgisine programlarında yeterince yer veren siyasal bilgiler, idarî bilimler, iktisat ve maliye alanlarında en az dört yıllık yüksek öğrenim yapmış veya bunlara denkliği kabul edilmiş yabancı öğretim kurumlarından mezun olduğuna dair belgeyi(Belgelerin onaylı örneği de kabul edilir.),

4)Hukuk veya hukuk bilgisine programlarında yeterince yer verilip verilmediğinin tespit edilmesi amacı ile hukuk fakültesi haricindeki alanlardan mezun olanların ayrıca transkript belgelerini,

19 Ekim 2012 Cuma günü mesai saati bitimine kadar, Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Hâkim Adaylığı Şube Müdürlüğüne veya bulundukları yer Cumhuriyet başsavcılıklarına vermeleri gerekmektedir. Cumhuriyet başsavcılıkları başvuru evrakını masrafı ilgilisinden alınmak suretiyle acele posta servisi (APS) ile aynı gün Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğüne göndereceklerdir. Postadaki gecikmeler nedeniyle Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü sorumlu tutulamaz.

Eksik evrakı olan veya başvuru koşullarını taşımadığı tespit edilenlerin başvuruları kabul edilmeyecek ve ÖSYM’ye gönderilecek başvuru listesine dahil edilmeyeceklerdir. Başvurusunu yapmayan, ÖSYM Başvuru Merkezlerine başvuru yaptığı halde sınava katılmak için gerekli evrakı Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğüne göndermeyen, başvuru koşullarını taşımayan, başvurusu geçersiz sayılan, sınava girmeyen veya giremeyen, sınava alınmayan veya sınavdan çıkarılan, sınavda başarı sağlayamayan veya sınavı geçersiz sayılan, ücret gerektirmeyen bir işlem için ücret yatıran aynı işlem için birden fazla ödeme yapan adayların ödedikleri ücretler iade edilmeyecektir.

Hukuk alanında doktora yapmış ve giriş sınavının yapıldığı tarih itibariyle (doğum tarihi 24.11.1977 ve daha sonrası olanlar) 35 yaşını doldurmamış olanlar, yazılı sınavdan muaf olup, sadece mülakata tabi tutulacağından başvuruları elektronik ortamda alınmayacaktır. Bu kişilerin başvuru formu (Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü internet sitesindeki formlar bölümünde yer alan İdarî Yargı Hâkim Adaylığı Yazılı Yarışma Sınavı Başvuru Formu) ile birlikte ilanın (G) maddesinin 3üncü bendinde geçen fakültelerden mezun olduğunu ve hukuk alanında doktora yaptığını gösteren diploma suretlerini 8 - 19 Ekim 2012 tarihleri arasında Adalet Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Hâkim Adaylığı Şube Müdürlüğüne vermeleri ya da masrafını ödemek şartıyla mahalli Cumhuriyet başsavcılığı aracılığıyla göndermeleri gerekmektedir.

H-Başvuru formu ve ekleri müracaat süresinin bitiminden itibaren 14 iş günü içerisinde şartların mevcut olup olmadığı açısından incelenecek, şartları taşıyanların adı ve soyadı yazılı liste Bakanlığımız www.pgm.adalet.gov.tr adresinde ilân edilecektir. Şartları taşımadığı tespit edilenlere durumları bildirilecek ve yazılı sınava alınmayacaklardır.

I- Adalet Bakanlığı tarafından ÖSYM’ye T.C. Kimlik Numaraları bildirilen adaylara Sınava Giriş Belgesi düzenlenecektir. Sınava Giriş Belgesinin üzerinde adayın sınava gireceği merkez, bina, salon bilgileri ile adayın fotoğrafı bulunacaktır. Adaylar, sınava girecekleri yer bilgisini gösteren Sınava Giriş Belgesi’ni 19 Kasım 2012 günü saat 14.00’ten itibaren ÖSYM’nin http://ais.osym.gov.tr internet adresinden T.C. Kimlik Numarası ve aday şifresi girerek edinecektir. Başvuru işlemi sonrası ÖSYM aday işlemleri sistemine ilk kez dahil olan adaylara ücretsiz olarak internet erişim şifresi verilmektedir. Yeniden şifre edinmek isteyen adaylar başvuru merkezlerine (Ortaöğretim Kurumu Müdürlükleri ve ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri) nüfus cüzdanı / süresi geçerli pasaportu ile şahsen başvurarak ücreti karşılığı alacaklardır. Şifrenin edinilmesi ile ilgili ayrıntılı bilgi ÖSYM’nin internet sayfasında bulunmaktadır.

İ-Adaylara yazılı yarışma sınavında 40 sorudan oluşan Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi ile 100 sorudan oluşan Alan Bilgisi Testi uygulanacaktır. Testlerdeki soruların konulara göre dağılımı kendi aralarında eşit olacaktır.

Genel Yetenek ve Genel Kültür Testi: Türkçe, matematik, Türk kültür ve medeniyetleri, Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi ve temel yurttaşlık bilgisi ile ilgili çoktan seçmeli sorulardan,

Alan Bilgisi Testi: Anayasa hukuku, idare hukuku, idarî yargılama usulü, hukuk yargılama usulü, borçlar hukuku(genel hükümler), medeni hukuk, ceza hukuku(genel hükümler), vergi hukuku, vergi usul hukuku ve maliye-ekonomi ile ilgili çoktan seçmeli sorulardan

Oluşacaktır.

J-Adaylar sınava, ÖSYM nin http://ais.osym.gov.tr internet adresinden edinecekleri Sınava Giriş Belgesi ve nüfus cüzdanı veya süresi geçerli pasaport ile kabul edilecektir. Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, adayın güncel bir fotoğrafı ve T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Üzerinde soğuk damga, güncel bir fotoğraf veya T.C Kimlik Numarası bulunmayan nüfus cüzdanları ile geçerlilik süresi bitmiş pasaport kabul edilmeyecektir. Bir aday bu belgeleri yanında olmadığı halde Sınav Merkezi Yöneticilerinin, ÖSYM Temsilcilerinin bina veya salon görevlilerinin kararı ile herhangi bir salonda sınava alınmış olsa bile, bu adayın sınavı ÖSYM Yönetim Kurulunca geçersiz sayılacaktır. (Sadece zorunlu askerlik görevini ifa edenler ile askeri öğrenciler için askeri kimlik belgesi, nüfus cüzdanı/pasaport yerine kimlik belgesi olarak kabul edilecektir. Sürücü belgesi, meslek kimlik kartları vb. diğer tüm belgeler sınava giriş için geçerli sayılmayacaktır.)

Sınav için gerekli olan iki adet kurşunkalem, silgi, kalemtıraş, peçete ve şeker her bir aday için ÖSYM tarafından temin edilecektir. Sınava giriş belgesini ibraz edemeyenler sınava alınmayacaktır. Tüm adaylar ÖSYM’nin internet sitesinde yayımlanan “Sınav Uygulamalarına İlişkin Güvenlik Tedbirleri”ne uymak zorundadır.

K-Adaylar yazılı sınav sonuçlarını ÖSYM’nin http://sonuc.osym.gov.tr internet adresinden T.C. kimlik numaraları ve aday şifreleri ile öğrenebileceklerdir. Adayların adresine ayrıca sınav sonuç belgesi gönderilmeyecektir. İnternet sayfasında ilan edilen sonuç bilgileri adaylara tebliğ hükmündedir. Mülakat tarihi ve yeri Bakanlığımız internet sitesinde ilân edilecektir.

Sınav sonucunun incelenmesini isteyen adaylar, sonuçların ÖSYM tarafından elektronik ortamda açıklanmasından itibaren en geç 10 gün içinde, ÖSYM’nin İnternet sayfasında yer alan “Adaylar Tarafından Dilekçe Gönderilmesi” konulu duyuru doğrultusunda Genel Amaçlı Dilekçe örneğini kullanarak ÖSYM’ye başvurmalıdırlar. Sınav sorularına ilişkin itirazlar ise, soruların İnternet’te açıklanma tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde aynı şekilde yapılmalıdır. Bu adayların inceleme masrafları karşılığı, ÖSYM'nin T.C. Ziraat Bankası Ankara Güvenevler Şubesi 6028011-5013 numaralı hesabına (IBAN NO:TR 070001000830060280115013) 5,00 TL yatırdıklarını gösteren dekontunu dilekçelerine eklemeleri gerekir. Dilekçe ÖSYM Sınav Hizmetleri Daire Başkanlığı 06538 Bilkent/ANKARA adresine ulaştırılmalıdır. Süre hesabında ÖSYM Genel Evrak kaydına giriş tarihi esas alınacaktır. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile üzerinde adayın T.C. Kimlik Numarası, adresi, evrak referans numarası vb. bilgiler yazılı olmayan, imzalanmamış ve ekinde banka dekontu bulunmayan dilekçeler kesinlikle işleme alınmayacaktır.

ÖSYM süresi içinde yapılan itirazları inceleyecek, sonuçlarını adaylara ve gerektiğinde ilgili kuruma 10 gün içerisinde posta ile bildirecektir. Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile üzerinde adayın T.C. Kimlik Numarası, adresi, evrak referans numarası vb. bilgiler yazılı olmayan, imzalanmamış dilekçeler işleme alınmayacaktır. Süre hesabında ÖSYM Genel Evrak kaydına giriş tarihi esas alınacaktır. ÖSYM aday dilekçelerini ÖSYM’nin http://ais.osym.gov.tr internet adresinden alabilecek ve/veya adayların vermiş olduğu dilekçeleri http://ais.osym.gov.tr internet adresinden cevaplayabilecektir.


BAŞVURU BİLGİLENDİRME ŞEMASI İÇİN TIKLAYINIZ.


D U Y U R U L U R